Mamutí koncern Volkswagen údajně pracuje na automobilové navigaci nové generace, která umožní mnohem lepší interakci prostřednictvím dotykového displeje.
Nová navigace se má mnohým inspirovat od společnosti Apple, konkrétně jejího telefonu iPhone. Ten je možné ovládat některými gesty, například rozjetím prstů od sebe na obrazovce se zobrazovaný obsah zvětší, opačný pohyb obraz zmenší.
Je to umožněno díky technologii multitouch, displej, respektive elektronika za ním stojící, dokáže vyhodnotit více na sobě nezávislých dotyků a použít je.
Mohlo by tam být usnadněno jindy trochu zdlouhavé a nepřehledné hledání v mapě.
Podle stejného zdroje umožní Volkswagen nahrávat do navigace externím programy, podobně jako to jde u iPhonu. Mohli bychom se tak dočkat například hříček pro nudné chvíle v kolonách nebo i možnosti nahrávání map od jiného výrobce než sama automobilka určila. Navigace by nám mohla hlásit předpověď počasí nebo třeba upozorňovat na důležité novinky nebo emaily, to vše ve spojení s internetem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?