Mamutí koncern Volkswagen údajně pracuje na automobilové navigaci nové generace, která umožní mnohem lepší interakci prostřednictvím dotykového displeje.
Nová navigace se má mnohým inspirovat od společnosti Apple, konkrétně jejího telefonu iPhone. Ten je možné ovládat některými gesty, například rozjetím prstů od sebe na obrazovce se zobrazovaný obsah zvětší, opačný pohyb obraz zmenší.
Je to umožněno díky technologii multitouch, displej, respektive elektronika za ním stojící, dokáže vyhodnotit více na sobě nezávislých dotyků a použít je.
Mohlo by tam být usnadněno jindy trochu zdlouhavé a nepřehledné hledání v mapě.
Podle stejného zdroje umožní Volkswagen nahrávat do navigace externím programy, podobně jako to jde u iPhonu. Mohli bychom se tak dočkat například hříček pro nudné chvíle v kolonách nebo i možnosti nahrávání map od jiného výrobce než sama automobilka určila. Navigace by nám mohla hlásit předpověď počasí nebo třeba upozorňovat na důležité novinky nebo emaily, to vše ve spojení s internetem.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?