Kupé odvozené od Mercedesu Benz třídy E se na trhu ještě ani neohřálo a už se podrobilo polotovárnímu tuningu. Provedl ho Brabus.
Německý tuner vzal motor 5,5 a trochu ho nafoukl. Jeho objem je teď velmi pěkných 6,1 litru, což zvýšilo jeho výkon z 383 na 462 koní.
Výkony na silnici se díky tomu přirozeně o kus zlepšily. Zrychlení na kulatou stovku teď proto trvá jen 4,7 sekundy, maximální rychlost dosahuje 315 km/h.
Brabus musel přirozeně trochu polechtat i vzhled, ten už ale posuďte sami na přiložených fotkách.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.