Malý sporťák od Volkswagenu, který jsme viděli na autosalonu v Detroitu, si prozatím odpočine u ledu. Tam ho poslali šéfové automobilky.
Automobilky dnes šetří kde se dá a tam, kde není rentabilita jistá, raději nic nezkoušejí. Přesně takto dopadl i malý sporťáček od Volkswagenu, který byl s velkou publicitou uveden na začátku roku.
Výroba tohoto modelu se ukázala být nedostatečně jistá, proto automobilka raději projekt odložila na neurčito.
Je to trochu škoda. Kabriolet s motorem uprostřed by z hlediska řidičských zážitků vůbec nemusel být nezajímavý, navíc by jeho konstrukce mohly využít i další automobilky, Audi, Seat a Škoda.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?