Dálniční známka pro osobní auta by mohla od příštího roku podražit ze současné tisícikoruny na 1100 korun.
Nový ministr dopravy Gustáv Slamečka řekl MF DNES, že se jeho úřad touto myšlenkou zabývá. "Takovýto krok je však nejprve potřeba projednat s vládou," dodal.
Naposledy se cena dálničních známek zvyšovala loni. Pro osobní auta kupon podražil z 900 na 1000 korun, majitelé nákladních aut nad od 3,5 do 12 tun pak namísto sedmi tisíc platí osm. Podobným tempem by podle Slamečky mohla vzrůst cena i v příštím roce. "Vycházím z toho, že se loni a letos rozšířila dálniční síť o desetinu, takže bychom uvažovali o zvýšení ceny v podobném rozsahu," doplnil Slamečka. Pokud by se ministerstvo drželo čísel dělitelných stem, platili by řidiči "osobáků" za roční kupon v příštím roce 1100 korun.
Do státní kasy by o desetinu dražší dálniční známky mohly přinést navíc necelých 300 milionů korun. "Loni se prodaly dálniční kupony za 2,67 miliardy korun," řekl mluvčí Státního fondu dopravní infrastruktury Karel Hanzelka.
Letos by navíc mohlo být naposledy, kdy řidiči lepí na svá čelní skla malé čtvercové známky. Začátkem června mají poslanci rozhodnout, zda je nahradí elektronické viněty – krabičky, které by si řidiči nabíjeli potřebnou sumou peněz. Poslanec Oldřich Vojíř, který je jedním z tvůrců novely, tvrdí, že viněty přinesou během pár let úsporu, stát by ušetřil na tisku známek. Výhodou vinět pro řidiče by měla být jejich přenositelnost, mohli by si také zvolit libovolný začátek platnosti. Dnes to lze u týdenních a měsíčních známek. "Do budoucna by mohly být viněty využité i tak, že by umožnily platit podle počtu ujetých kilometrů, nikoliv si předplatit užívání dálnice na určitý čas,“ uvedl Slamečka.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.