Škoda Auto v době krize investuje 54 miliard korun do vývoje a výroby nových modelů. Napsaly to ve středu Hospodářské noviny.
Mladoboleslavská Škoda bude mít nové malé auto. Pro Hospodářské noviny to v úterý potvrdil šéf firmy Reinhard Jung s nemilým dovětkem, že nový vůz se bude vyrábět v Bratislavě. „Malý rodinný vůz bude svébytnou škodovkou, i když se bude vyrábět v Bratislavě. Na vývoji usilovně pracujeme, do výroby kompaktních převodovek investujeme půldruhé miliardy korun,“ řekl Jung.
Podle něj je taková investice bezpečná. „Pokles může trvat dva tři roky. Potom budou lidé chtít malá auta s nízkou spotřebou, která lze ve městě snadno zaparkovat a která nejsou drahá,“ míní Jung.
V závodě Volkswagen Bratislava se začnou v roce 2011 vyrábět malé rodinné vozy, které vycházejí z konceptu Volkswagen Up. Na přední masce ale budou mít tři odlišné znaky – VW, Škoda Auto a Seat. Budou se lišit i designem, ten má odpovídat charakteru každé značky.
Škoda Auto chce během příštích pěti let investovat do vývoje a výroby nových modelů dvě miliardy eur, tedy asi 54 miliard korun.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?