Mercedes se přiznal k zajímavé věci. Zatímco klasický sedan třídy E má svoji vlastní, svébytnou platformu, kupé od sedanu odvozené vychází z menšího "Céčka".
Díky tomu je také kupé, ač je to nezvyklé, na americkém trhu o píď levnější.
Podle konstruktérů od Mercedesu je důvodů k použití menší platformy několik, především jde ale o to, že základ menšího vozu je tužší a sportovnější, což je v případě kupé důležité. Mimo to je ale také výrazně levnější.
Již dříve Mercedes prodával kupé pod označením CLK, které skrývalo pod kabátkem, připomínající třídu E, techniku třídy C.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?