Ponuka vznetových agregátov pre FIat Grande Punto sa rozrastá o ďalšiu ekologickú variantu známeho moderného agregátu 1,6 Multijet. Výkonové parametre ostávajú nezmenené, spotreba však ešte poklesla.
Jeden z dizajnovo najatraktívnejších zástupcov triedy malých vozidiel - Fiat Grande Punto sa zrejme stane eštre viac príťažlivým, hlavne pre ekologicky zmýšľajúcich zákazníkov. Ponuka motorizácií sa rozrastie o úspornejšiu verziu známeho naftového agregátu 1,6 Multijet. Moderný agregát bol pôvodne vyladený na 2 výkonové verzie – 105 a 120 konských síl.
Inžinieri z FIatu zapracovali na jeho výkonnejšej verzii naladenej na výkon 120 koní (280 Nm), výsledkom ich práce je zníženie priemernej spotreby z pôvodnej hodnoty 4,9 litra na 4,5 litra, zrýchlenie z nuly na stovku za zvýšilo na rovných 10 sekúnd (pôvodne 9,5 s). Na týchto úpravách má okrem iného výrazný podiel použitie prevodovky s predĺženými rýchlostnými stupňami, výhodou je aj to, že novinka bude spĺňať emisnú normu Euro 5.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.