Ponuka vznetových agregátov pre FIat Grande Punto sa rozrastá o ďalšiu ekologickú variantu známeho moderného agregátu 1,6 Multijet. Výkonové parametre ostávajú nezmenené, spotreba však ešte poklesla.
Jeden z dizajnovo najatraktívnejších zástupcov triedy malých vozidiel - Fiat Grande Punto sa zrejme stane eštre viac príťažlivým, hlavne pre ekologicky zmýšľajúcich zákazníkov. Ponuka motorizácií sa rozrastie o úspornejšiu verziu známeho naftového agregátu 1,6 Multijet. Moderný agregát bol pôvodne vyladený na 2 výkonové verzie – 105 a 120 konských síl.
Inžinieri z FIatu zapracovali na jeho výkonnejšej verzii naladenej na výkon 120 koní (280 Nm), výsledkom ich práce je zníženie priemernej spotreby z pôvodnej hodnoty 4,9 litra na 4,5 litra, zrýchlenie z nuly na stovku za zvýšilo na rovných 10 sekúnd (pôvodne 9,5 s). Na týchto úpravách má okrem iného výrazný podiel použitie prevodovky s predĺženými rýchlostnými stupňami, výhodou je aj to, že novinka bude spĺňať emisnú normu Euro 5.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?