Ceny pohonných hmot u tuzemských čerpacích stanic v uplynulém týdnu prudce vzrostly, benzin Natural 95 zdražil v průměru o 90 haléřů na 26,98 Kč, nafta o 51 haléřů na 25,78 Kč.
Na podobné úrovni se Natural 95 prodával naposledy 6. listopadu loňského roku, nafta téměř přesně před pěti měsíci (15. prosince).
Maximální ceny dosáhl benzin Natural 95 v neděli 8. června 2008 (32,70 Kč), od té doby je stále levnější o 5,72 Kč (17,5 %). Nafta vyšplhala na vrchol o čtyři dny dříve (35,11 Kč), aktuálně je levnější o 9,33 Kč (26,6 %). Naopak na minimum se oba nejprodávanější druhy pohonných hmot dostaly v pondělí 12. ledna letošního roku (benzin 22,23 Kč, nafta 23,95 Kč). Od té doby zdražil benzin o 4,75 Kč (21,4 %), nafta pouze o 1,83 Kč (57,6 %).
Nejlevnější benzin zůstává v Královéhradeckém kraji (26,43 Kč), kde se v uplynulých sedmi dnech zdražovalo nejméně (o 68 haléřů). Naopak k největšímu zdražení došlo na Karlovarsku (+1,01 Kč), přesně o jednu korunu vzrostla cena Naturalu 95 na Vysočině. Nejdražší benzin zůstává na území hlavního města (27,41 Kč), v těsném závěsu se drží jižní Morava (27,36 Kč).
V případě nafty potvrzuje dlouhodobou suverenitu Karlovarský kraj (25,08 Kč). Nejmenší důvod k radosti měli motoristé na Plzeňsku, kde v uplynulém týdnu nafta zdražila o 70 haléřů, nejméně vzrostla její cena v Olomouckém kraji a v Praze (o 39 haléřů). Nelichotivý titul nejdražší nafty se přesouvá na Zlínsko (26,24 Kč).
Meziměsíčně zdražil Natural 95 v průměru o 1,23 Kč, nafta o 0,59 Kč. V porovnání se stejným obdobím loňského roku je benzin stále levnější o 4,95 Kč, nafta dokonce o 7,60 Kč.
Průměrné ceny Naturalu 95 a nafty se vypočítávají z reprezentativního vzorku transakcí na karty CCS uskutečněných na všech terminálech na čerpacích stanicích v akceptační síti CCS v České republice, kterou k 15. dubnu 2007 tvořilo zhruba 2240 čerpacích stanic. Průměrné ceny se získávají jako podíly jednotkových cen za pohonné hmoty na všech terminálech v České republice, respektive v příslušném kraji, a celkového počtu terminálů. Hodnoty neovlivňuje využívanost čerpací stanice motoristy ani objem načerpaných pohonných hmot.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?