Britové, kteří nechají sešrotovat své více než 10 let staré vozy, mohou od pondělí získat od vlády až dva tisíce liber (více než 60 tisíc korun) na nákup nového vozu. Podle serveru BBC má vláda na celou akci vyčleněno až 300 milionů liber.
Podle britského ministra průmyslu Petra Mandelsona šrotovné podpoří automobilový průmysl a nastartuje prodeje nových vozů. Podle kritiků je ale vládní podpora nedostatečná a navíc nijak nemotivuje k nákupu vozů s nízkými emisemi.
Prodeje nových vozů v Británii poklesly v prvních čtyřech měsících o 28,5 procenta ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.
Už na počátku toho měsíce navíc průzkum mezi 600 respondenty prokázal, že až 81 procent lidí nebude šrotovného využívat.
"Na trhu je teď tolik dobrých nabídek, že je v podstatě jednodušší najít větší slevu, než jakou může kupující získat při využití šrotovného," uvedl Kieran Puffett, editor časopisu Parker´s, který monitoruje ceny vozů v zemi. "Obrovské množství lidí odkládalo své rozhodnutí koupit nový vůz na dobu, až budou oznámeny podmínky šrotovného, a nakonec se dozvěděli, že se jim vlastně koupě nového auta nevyplatí. Tak budou hledat jiné alternativy. Co se týká prodeje nových vozů, to nebude takový úspěch, jak se doufá," dodal Puffett.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?