Na brněnském výstavišti se začátkem června uskuteční veletrh Autosalon, návštěvníkům se na něm představí celkem 37 automobilových značek. Informoval o tom vedoucí komunikace veletrhu David Pokorný.
Nejnovější modely pro letošní rok představí například Škoda připravující do Brna dvě světové premiéry. Automobilka KIA přijede s českou premiérou nového „českého“ modelu, zatím pracovně označovaného jako No 3. Renault zase představí nový Mégane Grandtour, Honda ukáže nový model City. Lákadlem pro diváky může být i Opel a jeho auto roku 2009 – model Insignia. „Návštěvníci se dále mohou těšit na novinky značek jako Volkswagen, Audi, Seat, Hyundai, Ford a řada dalších,“ vypočetl Pokorný. Kromě automobilek vyrábějících vozy ve velkých sériích se v Brně objeví i výrobci malosériových značek, jako je například Bentley, Lamborghini, Aston Martin, Spyker, YES a další.
Autosalon se ale kvůli probíhající hospodářské krizi uskuteční v poněkud jiném pojetí než v minulých letech. Pro veřejnost se brány výstaviště otevřou jen od soboty 6. června do čtvrtka 11. června, což je o tři dny méně, než organizátoři původně plánovali. O den dříve než veřejnost si exponáty prohlédnou novináři a odborníci, přičemž původně měli mít k dispozici dva dny. Nově také budou vystavovat všechna vozidla do 3,5 tuny, tedy i skupina lehkých užitkových vozidel (LUV), která vystavovala i loni na Autotecu. „Tímto krokem chceme posílit prvořadý úkol veletrhu, což je zprostředkování kontaktu výrobců se zákazníky a podpora prodeje nových automobilů,“ sdělil už dříve generální ředitel veletrhů Jiří Škrla.
Autosalon zažije i jednu „neautomobilovou“ premiéru, a to otevření nového pavilonu P. Ten firmám nabídne přes 10 000 metrů čtverečních čisté výstavní plochy. „Jen pro představu – automobily, které se zde představí v letošním roce, musely být v letech předcházejících umístěny hned ve třech pavilonech,“ upozornil Pokorný. Okolí nového pavilonu navíc návštěvníkům nabídne téměř 4000 parkovacích míst a poskytuje jim tak lepší přístup do areálu výstaviště.
Veletrh Autosalon 2009 se na brněnském výstavišti pro veřejnost uskuteční 6. až 11. června. Posledního Autosalonu 2007 se zúčastnilo 302 vystavovatelů z 10 zemí. Výstavní plocha zabrala přes 54 000 metrů čtverečních. Na veletrh se tehdy přišlo podívat přes 145 000 lidí.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.