Jednání představitelů problémové americké automobilky General Motors s kanadskými odboráři pokračují. Jak v neděli uvedla agentura Reuters, obě strany se blíží dohodě.
Dohoda s odbory umožní ušetřit GM za hodinové mzdy více než jednu miliardu dolarů a za zdravotní pojištění za zaměstnance 20 miliard dolarů za rok.
Dle vyjádření kanadské odborové organizace zaměstnanců automobilového průmyslu (CAW) došlo během nedělního jednání k pozitivnímu posunu, který pravděpodobně povede k vzájemné shodě. Řada klíčových otázek ale zůstala nevyřešena.
"Náš vyjednávací tým nadále tvrdě pracuje na dosažení dohody s General Motors," řekl Ken Lewenza, prezident CAW.
Dohoda s odbory je pro GM velmi důležitá, protože je jedním ze základních kamenů nového plánu reorganizace společnosti, který musí firma předložit americkému ministerstvu financí do 1. června.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.