Poslanecká sněmovna schválila na páteční schůzi ve třetím čtení protikrizový balíček z dílny ČSSD. Ten obsahuje mimo jiné zavedení šrotovného.
Poslanci zamítli i návrh na zvýšení věkového limitu pro šrotovné při nákupu nového automobilu a likvidaci starého, podle kterého by se měla šrotovací prémie vztahovat na auta starší 15 let. Finance na šrotovné vyplatí Státní fond životního prostředí. Podle bývalého ministra životního prostředí Martina Bursíka (SZ) ale hrozí, že budou zasaženy některé ekologické projekty, které se mají financovat z fondu. Poslanci proto nakonec souhlasili s jeho návrhem, posílit fond o část financí ze státního rozpočtu.
Šrotovné se bude vyplácet na koupi nového auta do 500 000 korun při likvidaci vozu staršího deseti let. Kdy začne šrotovné platit ale zatím není přesně určeno. "Neschvalujeme zavedení šrotovného od určitého data, ale právní rámec, který umožní vládě v případě potřeby šrotovné zavést," vysvětlil na páteční schůzi bývalý ministr financí Miroslav Kalousek (KDU-ČSL).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?