Poslanecká sněmovna schválila na páteční schůzi ve třetím čtení protikrizový balíček z dílny ČSSD. Ten obsahuje mimo jiné zavedení šrotovného.
Poslanci zamítli i návrh na zvýšení věkového limitu pro šrotovné při nákupu nového automobilu a likvidaci starého, podle kterého by se měla šrotovací prémie vztahovat na auta starší 15 let. Finance na šrotovné vyplatí Státní fond životního prostředí. Podle bývalého ministra životního prostředí Martina Bursíka (SZ) ale hrozí, že budou zasaženy některé ekologické projekty, které se mají financovat z fondu. Poslanci proto nakonec souhlasili s jeho návrhem, posílit fond o část financí ze státního rozpočtu.
Šrotovné se bude vyplácet na koupi nového auta do 500 000 korun při likvidaci vozu staršího deseti let. Kdy začne šrotovné platit ale zatím není přesně určeno. "Neschvalujeme zavedení šrotovného od určitého data, ale právní rámec, který umožní vládě v případě potřeby šrotovné zavést," vysvětlil na páteční schůzi bývalý ministr financí Miroslav Kalousek (KDU-ČSL).
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?