Krajský soud v Českých Budějovicích poslal ve čtvrtek do insolvenčního řízení výrobce automobilových dílů firmu Edscha Bohemia, dlužit má na daních téměř 21 milionů korun.
Návrh na úpadek firmy podal Finanční úřad v Pelhřimově, pod který společnost spadá, a to s tím, že mu firma na nedoplatcích na dani z přidané hodnoty dluží přes 21 milionů korun. Úřad eviduje poslední úhradu daně od firmy za prosinec 2008. Podle návrhu na úpadek má společnost další čtyři věřitele, jmenovitě Všeobecnou zdravotní pojišťovnu, firmu Spojené kartáčovny, Unicredit Bank a také Okresní správu sociálního zabezpečení.
Edscha Bohemia je součástí koncernu Edscha AG. Ve svém sídle v Kamenici nad Lipou vyrábí závěsy a omezovače dveří, také páky ruční brzdy. V České republice dodává díly Škodě Auto a TPCA. Podle webových stránek firmy měla k 30. 6. loňského roku 368 vlastních a 39 externích zaměstnanců a dosáhla obratu 1,92 miliardy korun. V Česku působí i její sesterská společnost, a to Edscha Tools.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?