Automobilka BMW sa už dlhšie hlási k ekológii, k takzvanému downsizing-u, čo znamená nahrádzanie veľkoobjemových motorov menšími prepĺňanými. A tak namiesto vysokootáčkových osemvalcov prichádzajú na trh prepĺňané 6 a 4-valce.
A čo tu máme dnes? No aby som bol úprimný, hneď dnes to nebude. Automobilka totiž plánuje nasadenie nových motorov až do nových modelov triedy 1 a 3.
Ale poďme priamo k motorom. Bude sa jednať o prepĺňané benzínové motory o objemu 1,3 a 1,8l. Ale čo je zaujímavé, pohonná jednotka s objemom 1,3l bude dokonca trojvalec! Áno, čítate dobre. Bude sa jednať o skutočne prvý trojvalcový motor od BMW od konca vojny, dokonca by som povedal od začiatku výroby automobilových motorov vôbec.
A čím bude špecifický? Hlavne výkonom. Bude totiž k dispozícii v 3 výkonových verziách a to 163, 201 a dokonca 241k. Áno, litrový výkon vychádza až na 185k.
1,8l bude mať výkonové parametre v rozmedzí od 273 až 321k, čo predstavuje litrový výkon slušných 178k/liter.
Ako som už spomínal, tak skoro sa nových motorov nedočkáme, najskoršie budú predstavené asi až v novom modely 3er rady.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.