Automobilka BMW sa už dlhšie hlási k ekológii, k takzvanému downsizing-u, čo znamená nahrádzanie veľkoobjemových motorov menšími prepĺňanými. A tak namiesto vysokootáčkových osemvalcov prichádzajú na trh prepĺňané 6 a 4-valce.
A čo tu máme dnes? No aby som bol úprimný, hneď dnes to nebude. Automobilka totiž plánuje nasadenie nových motorov až do nových modelov triedy 1 a 3.
Ale poďme priamo k motorom. Bude sa jednať o prepĺňané benzínové motory o objemu 1,3 a 1,8l. Ale čo je zaujímavé, pohonná jednotka s objemom 1,3l bude dokonca trojvalec! Áno, čítate dobre. Bude sa jednať o skutočne prvý trojvalcový motor od BMW od konca vojny, dokonca by som povedal od začiatku výroby automobilových motorov vôbec.
A čím bude špecifický? Hlavne výkonom. Bude totiž k dispozícii v 3 výkonových verziách a to 163, 201 a dokonca 241k. Áno, litrový výkon vychádza až na 185k.
1,8l bude mať výkonové parametre v rozmedzí od 273 až 321k, čo predstavuje litrový výkon slušných 178k/liter.
Ako som už spomínal, tak skoro sa nových motorov nedočkáme, najskoršie budú predstavené asi až v novom modely 3er rady.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?