Automobilka BMW sa už dlhšie hlási k ekológii, k takzvanému downsizing-u, čo znamená nahrádzanie veľkoobjemových motorov menšími prepĺňanými. A tak namiesto vysokootáčkových osemvalcov prichádzajú na trh prepĺňané 6 a 4-valce.
A čo tu máme dnes? No aby som bol úprimný, hneď dnes to nebude. Automobilka totiž plánuje nasadenie nových motorov až do nových modelov triedy 1 a 3.
Ale poďme priamo k motorom. Bude sa jednať o prepĺňané benzínové motory o objemu 1,3 a 1,8l. Ale čo je zaujímavé, pohonná jednotka s objemom 1,3l bude dokonca trojvalec! Áno, čítate dobre. Bude sa jednať o skutočne prvý trojvalcový motor od BMW od konca vojny, dokonca by som povedal od začiatku výroby automobilových motorov vôbec.
A čím bude špecifický? Hlavne výkonom. Bude totiž k dispozícii v 3 výkonových verziách a to 163, 201 a dokonca 241k. Áno, litrový výkon vychádza až na 185k.
1,8l bude mať výkonové parametre v rozmedzí od 273 až 321k, čo predstavuje litrový výkon slušných 178k/liter.
Ako som už spomínal, tak skoro sa nových motorov nedočkáme, najskoršie budú predstavené asi až v novom modely 3er rady.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?