Automobilka Fiat se rozhodla expandovat a vypadá to, že tohle rozhodnutí může nabrat až obludných rozměrů. Mluví se nyní například o automobilce Suzuki.
Fiat již před nějakou dobou překvapil partnerstvím s koncernem Chrysler. Pokud vše půjde tak jak má, bude italský koncern vlastnit až 55 % Chrysleru. Fiat dostane 35 % akcií ihned a k tomu opci na dalších 20 %.
Fiat se také angažuje v prodeji Opelu. Podle všeho má velký zájem o jeho koupi. Proti tomu protestují některé organizace, které mají špatnou vzpomínku na nevydřenou spolupráci z minulosti. Opel a Fiat sdílejí některé díly, jde především o Opel Corsa a Fiat Grande Punto, které stojí na stejné platformě. Také Fiat Croma stojí na platformě Opelu Vercta/Signum.
Spolu s Opelem by Fiat mohl převzít i problémový Saab, který s Opelem sdílí velké množství modelů, a Vauxhall.
Podle nových spekulací má italská automobilka políčeno na další kousek. Jde o poměrně nezávislou japonskou automobilku Suzuki. S tou Fiat taktéž spolupracuje, Fiat Sedici není ničím jiným, než překapotovaným Suzuki SX4. Také s Opelem má mnoho společného, to kvůli již delší dobu trvající spolupráci na dvojčatech Suzuki Splash/Opel Agila.
Suzuki Ingis je vyvinuta taktéž ve spolupráci s koncernem GM, prodával se totiž i jako Chevrolet Cruze.
Období útlumu je přirozeně vhodnou dobou pro nákup, ceny jsou nízko a je tak možné převzít zajímavé firmy za velmi malý peníz, otázkou je, jestli by si Fiat neukousl příliš velké sousto, kdyby se všechny spekulace potvrdily.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.