Automobilka Fiat se rozhodla expandovat a vypadá to, že tohle rozhodnutí může nabrat až obludných rozměrů. Mluví se nyní například o automobilce Suzuki.
Fiat již před nějakou dobou překvapil partnerstvím s koncernem Chrysler. Pokud vše půjde tak jak má, bude italský koncern vlastnit až 55 % Chrysleru. Fiat dostane 35 % akcií ihned a k tomu opci na dalších 20 %.
Fiat se také angažuje v prodeji Opelu. Podle všeho má velký zájem o jeho koupi. Proti tomu protestují některé organizace, které mají špatnou vzpomínku na nevydřenou spolupráci z minulosti. Opel a Fiat sdílejí některé díly, jde především o Opel Corsa a Fiat Grande Punto, které stojí na stejné platformě. Také Fiat Croma stojí na platformě Opelu Vercta/Signum.
Spolu s Opelem by Fiat mohl převzít i problémový Saab, který s Opelem sdílí velké množství modelů, a Vauxhall.
Podle nových spekulací má italská automobilka políčeno na další kousek. Jde o poměrně nezávislou japonskou automobilku Suzuki. S tou Fiat taktéž spolupracuje, Fiat Sedici není ničím jiným, než překapotovaným Suzuki SX4. Také s Opelem má mnoho společného, to kvůli již delší dobu trvající spolupráci na dvojčatech Suzuki Splash/Opel Agila.
Suzuki Ingis je vyvinuta taktéž ve spolupráci s koncernem GM, prodával se totiž i jako Chevrolet Cruze.
Období útlumu je přirozeně vhodnou dobou pro nákup, ceny jsou nízko a je tak možné převzít zajímavé firmy za velmi malý peníz, otázkou je, jestli by si Fiat neukousl příliš velké sousto, kdyby se všechny spekulace potvrdily.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?