Automobilka Fiat se rozhodla expandovat a vypadá to, že tohle rozhodnutí může nabrat až obludných rozměrů. Mluví se nyní například o automobilce Suzuki.
Fiat již před nějakou dobou překvapil partnerstvím s koncernem Chrysler. Pokud vše půjde tak jak má, bude italský koncern vlastnit až 55 % Chrysleru. Fiat dostane 35 % akcií ihned a k tomu opci na dalších 20 %.
Fiat se také angažuje v prodeji Opelu. Podle všeho má velký zájem o jeho koupi. Proti tomu protestují některé organizace, které mají špatnou vzpomínku na nevydřenou spolupráci z minulosti. Opel a Fiat sdílejí některé díly, jde především o Opel Corsa a Fiat Grande Punto, které stojí na stejné platformě. Také Fiat Croma stojí na platformě Opelu Vercta/Signum.
Spolu s Opelem by Fiat mohl převzít i problémový Saab, který s Opelem sdílí velké množství modelů, a Vauxhall.
Podle nových spekulací má italská automobilka políčeno na další kousek. Jde o poměrně nezávislou japonskou automobilku Suzuki. S tou Fiat taktéž spolupracuje, Fiat Sedici není ničím jiným, než překapotovaným Suzuki SX4. Také s Opelem má mnoho společného, to kvůli již delší dobu trvající spolupráci na dvojčatech Suzuki Splash/Opel Agila.
Suzuki Ingis je vyvinuta taktéž ve spolupráci s koncernem GM, prodával se totiž i jako Chevrolet Cruze.
Období útlumu je přirozeně vhodnou dobou pro nákup, ceny jsou nízko a je tak možné převzít zajímavé firmy za velmi malý peníz, otázkou je, jestli by si Fiat neukousl příliš velké sousto, kdyby se všechny spekulace potvrdily.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.