Automobilka Fiat se rozhodla expandovat a vypadá to, že tohle rozhodnutí může nabrat až obludných rozměrů. Mluví se nyní například o automobilce Suzuki.
Fiat již před nějakou dobou překvapil partnerstvím s koncernem Chrysler. Pokud vše půjde tak jak má, bude italský koncern vlastnit až 55 % Chrysleru. Fiat dostane 35 % akcií ihned a k tomu opci na dalších 20 %.
Fiat se také angažuje v prodeji Opelu. Podle všeho má velký zájem o jeho koupi. Proti tomu protestují některé organizace, které mají špatnou vzpomínku na nevydřenou spolupráci z minulosti. Opel a Fiat sdílejí některé díly, jde především o Opel Corsa a Fiat Grande Punto, které stojí na stejné platformě. Také Fiat Croma stojí na platformě Opelu Vercta/Signum.
Spolu s Opelem by Fiat mohl převzít i problémový Saab, který s Opelem sdílí velké množství modelů, a Vauxhall.
Podle nových spekulací má italská automobilka políčeno na další kousek. Jde o poměrně nezávislou japonskou automobilku Suzuki. S tou Fiat taktéž spolupracuje, Fiat Sedici není ničím jiným, než překapotovaným Suzuki SX4. Také s Opelem má mnoho společného, to kvůli již delší dobu trvající spolupráci na dvojčatech Suzuki Splash/Opel Agila.
Suzuki Ingis je vyvinuta taktéž ve spolupráci s koncernem GM, prodával se totiž i jako Chevrolet Cruze.
Období útlumu je přirozeně vhodnou dobou pro nákup, ceny jsou nízko a je tak možné převzít zajímavé firmy za velmi malý peníz, otázkou je, jestli by si Fiat neukousl příliš velké sousto, kdyby se všechny spekulace potvrdily.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?