Automobilka General Motors se nebrání tomu, aby své hlavní sídlo přesunula z Detroitu, prodala část svých amerických továren či znovu projednala svůj restrukturalizační plán s odbory. Podle agentury Reuters to v pondělí prohlásil nový generální ředitel Fritz Henderson.
Henderson také uvedl, že je pravděpodobnější, že automobilka bude muset vyhlásit bankrot, než aby jí od vlády byla prodloužena lhůta na předložení restrukturalizačního plánu. „Je pravděpodobnější, že naše cíle budeme muset dokončit ve stavu, kdy je vyhlášen bankrot,“ prohlásil šéf General Motors. „Stále je tu ale šance, že je uděláme před vyhlášením.“
Pokud by se slova Hendersona, že opustí Detroit naplnila, znamenalo by to další ránu pro region. Ten je nyní těžce zkoušen kvůli tomu, že automobilka Chrysler musela vyhlásit bankrot.
General Motors je v těžké finanční situaci a stojí na okraji propasti, která vede k bankrotu. Od americké vlády dostala automobilka podmínku, že musí do 1. června představit plán restrukturalizace svého ztrátového obchodu, jinak bude nucena vyhlásit bankrot. V plánech restrukturalizace je tak razantní snižování výdajů. Propouští se a General Motors se snaží prodat svůj evropský obchod, včetně německé automobilky Opel.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?