Prodeje osobních automobilů v Číně vzrostly v dubnu o 37 procent. Informoval o tom v pondělí server Times Online.
Celkové prodeje všech vozidel zahrnující například i autobusy či kamiony pak ve zmíněném období vzrostly o 25 procent na 1,15 milionu. Čína je tak jedním z mála trhů, který si i přes dopady globální ekonomické krize udržuje měsíční nárůsty prodejů automobilů od loňského roku minimálně o 20 procent. Důvodem dubnového nárůstu byla i iniciativa čínské vlády, která spotřebitelům kupujícím ekologické vozy odpouští část daňové zátěže.
V pondělí zároveň zveřejnila údaje o dubnových prodejích vozů i Indie, kde vzrostly počty prodaných vozů o 4,2 procenta na 103 tisíc automobilů. V Indii se jedná již o třetí měsíc v řadě, kdy počet prodaných vozů roste.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?