Prodeje osobních automobilů v Číně vzrostly v dubnu o 37 procent. Informoval o tom v pondělí server Times Online.
Celkové prodeje všech vozidel zahrnující například i autobusy či kamiony pak ve zmíněném období vzrostly o 25 procent na 1,15 milionu. Čína je tak jedním z mála trhů, který si i přes dopady globální ekonomické krize udržuje měsíční nárůsty prodejů automobilů od loňského roku minimálně o 20 procent. Důvodem dubnového nárůstu byla i iniciativa čínské vlády, která spotřebitelům kupujícím ekologické vozy odpouští část daňové zátěže.
V pondělí zároveň zveřejnila údaje o dubnových prodejích vozů i Indie, kde vzrostly počty prodaných vozů o 4,2 procenta na 103 tisíc automobilů. V Indii se jedná již o třetí měsíc v řadě, kdy počet prodaných vozů roste.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.