Největší evropskou továrnu General Motors ve španělské Zaragoze opustil už desetimiliontý vůz. Tím vyvoleným se stala Opel Corsa v provedení ecoFLEX.
Vedle tří i pětidveřových verzí modelu Corsa, a to včetně varianty OPC, produkuje fabrika v Zaragoze automobily Opel Meriva a Opel Combo. Souběžně s tím se zde vyrábějí některé komponenty pro ostatní továrny General Motors v Evropě, v nichž se poté provádí jejich finální montáž do ostatních modelů.
Samotný výrobní závod v Zaragoze funguje už od roku 1982. Od té doby samozřejmě prodělal celou řadu modernizací a zvýšila se i jeho kapacita. Z původních 275 tisíc může nyní z jeho výrobních linek sjíždět až 486 tisíc aut ročně.
Do dnešních dnů jezdí po světě s nálepkou „Made in Zaragoza“ 8,44 milionu vozů Opel Corsa, 978 tisíc aut Opel Meriva, 251 tisíc Opel Tigra, 154 tisíc Opel Kadett a téměř 53 tisíc kusů modelu Opel Astra.
Zdejší výrobní haly drží i jeden primát. Na jejich střechách se nachází největší systém solárních panelů pro výrobní haly na světě. Napočítali byste jich celkem 85 tisíc na 183 tisících m2. Jejich výkon dosahuje hodnoty 15,4 milionu kWh za rok.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.