Továrna Opel v Zaragoze vyrobila už 10 milionů vozů

Corsa ecoFLEX
Corsa ecoFLEX, foto: General Motors
ar7 7. května 2009 11:14
Sdílej:

Největší evropskou továrnu General Motors ve španělské Zaragoze opustil už desetimiliontý vůz. Tím vyvoleným se stala Opel Corsa v provedení ecoFLEX.

Vedle tří i pětidveřových verzí modelu Corsa, a to včetně varianty OPC, produkuje fabrika v Zaragoze automobily Opel Meriva a Opel Combo. Souběžně s tím se zde vyrábějí některé komponenty pro ostatní továrny General Motors v Evropě, v nichž se poté provádí jejich finální montáž do ostatních modelů.

Samotný výrobní závod v Zaragoze funguje už od roku 1982. Od té doby samozřejmě prodělal  celou řadu modernizací a zvýšila se i jeho kapacita. Z původních 275 tisíc může nyní z jeho výrobních linek sjíždět až 486 tisíc aut ročně.

Do dnešních dnů jezdí po světě s nálepkou „Made in Zaragoza“ 8,44 milionu vozů Opel Corsa, 978 tisíc aut Opel Meriva, 251 tisíc Opel Tigra, 154 tisíc Opel Kadett a téměř 53 tisíc kusů modelu Opel Astra.

Zdejší výrobní haly drží i jeden primát. Na jejich střechách se nachází největší systém solárních panelů pro výrobní haly na světě. Napočítali byste jich celkem 85 tisíc na 183 tisících m2. Jejich výkon dosahuje hodnoty 15,4 milionu kWh za rok.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.