Automobilka Renault představila v Paříži model Kangoo Be Bop Z.E. v provedení na elektrický pohon. Přestože se jedná pouze o prototyp, skrývá ve svých útrobách techniku budoucích plug-in elektromobilů této značky.
Už při pohledu zvenku zaujme vůz aerodynamickými úpravami, mezi něž patří speciální design krytů kol nebo třeba světlá výška snížená o 20 mm oproti standardní verzi. K redukci potřebného množství energie přispívají také světlomety tvořené z větší části soustavou LED. Zajímavostí jsou rovněž diody na boku vozu indikující úroveň nabití baterií.
Samotné pohonné ústrojí obstarává elektromotor o výkonu 44 kW (60 k), který samozřejmě nabízí vyšší účinnost než konvenční spalovací jednotky. Konkrétně se jedná zhruba o 90 %. Místo převodovky je motor spojen s reduktorem s jedním výstupním převodem. Jako úložiště energie pak slouží lithium-iontové baterie, jejichž 15 kWh zajistí modelu Kangoo Be Bop Z.E. dojezd asi 100 km. Do sériové výroby se však předpokládá vylepšení technologií a zvýšení až na 160 km.
Nabíjení z klasické 220 V zásuvky trvá vozu6-8 hodin. K dispozici však bude i tzv. rychlé nabíjení 400 V, s pomocí kterého bude možné získat 80% kapacity baterií za 30 minut.
Přestože se jedná zatím pouze o technologický demonstrátor, většina systémů bude použita i v sériových plug-in modelech automobilek Renault či Nissan. První vlaštovky by se měly objevit už za dva roky, tedy v roce 2011.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.