Automobilka Renault představila v Paříži model Kangoo Be Bop Z.E. v provedení na elektrický pohon. Přestože se jedná pouze o prototyp, skrývá ve svých útrobách techniku budoucích plug-in elektromobilů této značky.
Už při pohledu zvenku zaujme vůz aerodynamickými úpravami, mezi něž patří speciální design krytů kol nebo třeba světlá výška snížená o 20 mm oproti standardní verzi. K redukci potřebného množství energie přispívají také světlomety tvořené z větší části soustavou LED. Zajímavostí jsou rovněž diody na boku vozu indikující úroveň nabití baterií.
Samotné pohonné ústrojí obstarává elektromotor o výkonu 44 kW (60 k), který samozřejmě nabízí vyšší účinnost než konvenční spalovací jednotky. Konkrétně se jedná zhruba o 90 %. Místo převodovky je motor spojen s reduktorem s jedním výstupním převodem. Jako úložiště energie pak slouží lithium-iontové baterie, jejichž 15 kWh zajistí modelu Kangoo Be Bop Z.E. dojezd asi 100 km. Do sériové výroby se však předpokládá vylepšení technologií a zvýšení až na 160 km.
Nabíjení z klasické 220 V zásuvky trvá vozu6-8 hodin. K dispozici však bude i tzv. rychlé nabíjení 400 V, s pomocí kterého bude možné získat 80% kapacity baterií za 30 minut.
Přestože se jedná zatím pouze o technologický demonstrátor, většina systémů bude použita i v sériových plug-in modelech automobilek Renault či Nissan. První vlaštovky by se měly objevit už za dva roky, tedy v roce 2011.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.