Počet registrací nových osobních automobilů v ČR se v dubnu zvýšil meziročně o 19 procent na 2 810 vozů. Údaje zveřejnil ve středu Svaz dovozců automobilů (SDA).
Podle SDA se tak vyrovnalo manko z prvního čtvrtletí 2009, kdy se poptávka po nových autech v republice snížila oproti stejnému období roku 2008 o téměř šest procent.
Za první čtyři měsíce letošního roku SDA eviduje celkem 48 677 nových registrací vozů, což znamená meziroční nárůst o 1,8 procenta.
V dubnu 2009 výrazně poklesl podíl mini a malých vozidel na 32,2 procenta, ve stejném měsíci vloni to přitom bylo 60 procent trhu. Podle SDA se tak začíná projevovat změna zákona o DPH, podle které si od dubna mohou podnikatelé odečítat daň při koupi jakékoliv vozidla. Podíl firemních vozidel tak oproti březnu 2009 (20 %) vzrostl na 49 procent.
Všechny ostatní kategorie silničních motorových vozidel zaznamenaly pokles. Největší snížení se v dubnu projevilo u kategorie N1 (LUV), a to meziročně o 73,1 procenta.
Registrace nákladních automobilů (kategorie N2 a N3) klesly za první čtyři měsíce roku 2009 o 50 procent, autobusů o 38 procent a motocyklů o 10 procent. Registrace dovezených ojetých osobních automobilů pak klesly o 43,2 procenta.
V období od ledna do dubna motoristé vyřadili přes 114 tisíc osobních vozů, 4,5 tisíc lehkých užitkových vozů, 565 autobusů, zhruba 5,9 tisíc nákladních aut a 12,2 tisíc motorek.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.