Sportovní vozy historie jsou často opěvovanými legendami a inspirací pro nové a zajímavé modely. Takové je i nestárnoucí Volvo P1800, které se dočkalo své novodobé inkarnace.
Vůz stvořil konstruktér Mattias Vöx, bývalý inženýr tvůrce supersportů - Koenigseggu. Již jednou si Volvo pro svoje úpravy vybral, šlo o rok 2006, kdy na autosalonu SEMA ukázal přetvořené Volvo Amazon z roku 1967.
Novinka, kterou zatím vidíme jen na počítačových renderech, je postavena podle legendárního Volvo P1800, které se prodávalo v 60. letech. Má ovšem samozřejmě plno moderní techniky a současných vychytávek.
Volvu je však věrný i motorem, vybral si to nejlepší, co má automobilka k dispozici, totiž osmiválec o objemu 4,4 litru v modelu XC90. Jeho výkon ale díky použití turba povyskočil na 600 koní. Skrze šestistupňovou převodovku jde výkon na zadní kola.
Svoji inspiraci nekopíruje tento moderní stroj ani svými rozměry, nová inkarnace je o 7 centimetrů delší.
Vöx prý uvažuje o kusové výrobě, pokud to vyjde, máme se na co těšit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.