Finanční divize společnosti General Motors se v prvním čtvrtletí letošního roku propadla do ztráty 675 milionů dolarů.
Finanční divize GMAC, která poskytuje úvěry zájemcům o vozy mateřské společnosti General Motors, tak zvýšila svou ztrátu v prvním čtvrtletí letošního roku o 15 procent. Jedná se již o šestou ztrátu divize v posledních sedmi čtvrtletích, což reflektuje dopady globální ekonokmické krize na automobilových trh.
Divize, která od americké vlády v minulém roce obdržela půjčku v objemu šesti miliard dolarů však zatím finanční problémy nepřiznává. "Rozhodně nemáme s naší likviditou žádný problém," prohlásil finanční ředitel společnosti Robert Hull.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.