Neuveriteľnú spotrebu len 2,91 l/100km dosiahol rakúsky expert na úspornú jazdu Gerhard Plattner. Hlavným aktérom rekordnej spotreby vo svojej triede bol Seat Ibiza Ecomotive s naftovým agregátom 1,4 TDI (80k).
Seat Ibiza v najúspornejšej verzii Ecomotive dosiahol rekordne nízku spotrebu vo svojej triede, len 2,91 l/100km. Za volantom úspornej Ibizy Ecomotive sedel rakúsky špecialista v jazde na nízku spotrebu - Gerhard Plattner.
Rekordne nízku spotrebu dosiahol na trase dlhej 1 562 km na jednu nádrž. Pôvodne však išlo o stávku, v ktorej sa rakúšan Plattner stavil o to, že prejde vzdialenosť 1 345 km zo španielskeho Martorella do nemeckého Frankfurtu na jednu nádrž. Už pri vjazde do Frankfurtu však bolo jasné, že nádrž ešte nie je prázdna a podarí sa ujsť ďalšiu porciu kilometrov navyše. Rekordne úsporná jazda tak skončila po odjazdení 1 562 km v meste Göttingen, kde bolo dotankovaných 45,53 litra nafty.
Celá akcia bola pod dohľadom organizácie IPMC (International Police Motor Corporation), hrdlo nádrže a kapota motora boli počas celej jazdy zapečatené. Dosiahnutý údaj 2,91 l/100km je menší ako priemerná spotreba udávaná výrobcom (3,7 l/100km), dokonca ešte menší ako priemerná udávaná spotreba pri jazde mimo mesto (3,0 l/100km).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.