Neuveriteľnú spotrebu len 2,91 l/100km dosiahol rakúsky expert na úspornú jazdu Gerhard Plattner. Hlavným aktérom rekordnej spotreby vo svojej triede bol Seat Ibiza Ecomotive s naftovým agregátom 1,4 TDI (80k).
Seat Ibiza v najúspornejšej verzii Ecomotive dosiahol rekordne nízku spotrebu vo svojej triede, len 2,91 l/100km. Za volantom úspornej Ibizy Ecomotive sedel rakúsky špecialista v jazde na nízku spotrebu - Gerhard Plattner.
Rekordne nízku spotrebu dosiahol na trase dlhej 1 562 km na jednu nádrž. Pôvodne však išlo o stávku, v ktorej sa rakúšan Plattner stavil o to, že prejde vzdialenosť 1 345 km zo španielskeho Martorella do nemeckého Frankfurtu na jednu nádrž. Už pri vjazde do Frankfurtu však bolo jasné, že nádrž ešte nie je prázdna a podarí sa ujsť ďalšiu porciu kilometrov navyše. Rekordne úsporná jazda tak skončila po odjazdení 1 562 km v meste Göttingen, kde bolo dotankovaných 45,53 litra nafty.
Celá akcia bola pod dohľadom organizácie IPMC (International Police Motor Corporation), hrdlo nádrže a kapota motora boli počas celej jazdy zapečatené. Dosiahnutý údaj 2,91 l/100km je menší ako priemerná spotreba udávaná výrobcom (3,7 l/100km), dokonca ešte menší ako priemerná udávaná spotreba pri jazde mimo mesto (3,0 l/100km).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.