Neuveriteľnú spotrebu len 2,91 l/100km dosiahol rakúsky expert na úspornú jazdu Gerhard Plattner. Hlavným aktérom rekordnej spotreby vo svojej triede bol Seat Ibiza Ecomotive s naftovým agregátom 1,4 TDI (80k).
Seat Ibiza v najúspornejšej verzii Ecomotive dosiahol rekordne nízku spotrebu vo svojej triede, len 2,91 l/100km. Za volantom úspornej Ibizy Ecomotive sedel rakúsky špecialista v jazde na nízku spotrebu - Gerhard Plattner.
Rekordne nízku spotrebu dosiahol na trase dlhej 1 562 km na jednu nádrž. Pôvodne však išlo o stávku, v ktorej sa rakúšan Plattner stavil o to, že prejde vzdialenosť 1 345 km zo španielskeho Martorella do nemeckého Frankfurtu na jednu nádrž. Už pri vjazde do Frankfurtu však bolo jasné, že nádrž ešte nie je prázdna a podarí sa ujsť ďalšiu porciu kilometrov navyše. Rekordne úsporná jazda tak skončila po odjazdení 1 562 km v meste Göttingen, kde bolo dotankovaných 45,53 litra nafty.
Celá akcia bola pod dohľadom organizácie IPMC (International Police Motor Corporation), hrdlo nádrže a kapota motora boli počas celej jazdy zapečatené. Dosiahnutý údaj 2,91 l/100km je menší ako priemerná spotreba udávaná výrobcom (3,7 l/100km), dokonca ešte menší ako priemerná udávaná spotreba pri jazde mimo mesto (3,0 l/100km).
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?