Krachující automobilka Chrysler získala předběžný souhlas amerického konkurzního soudu s přijetím vládní půjčky ve výši 4,5 miliardy dolarů (asi 89,5 miliardy korun).
Automobilka tak získá finance, které jí umožní dokončit alianci s italskou firmou Fiat.
Někteří zajištění věřitelé automobilky ale v pondělí vyjádřili nesouhlas s prodejem podílu automobilce Fiat. Jiného názoru jsou pak někteří odboráři. Předseda odborové organizace UAW Ron Gettelfinger v pondělí oznámil, že odborový fond zdravotní péče chce svůj podíl prodat, co nejdříve to bude možné.
Automobilka Chrysler požádala minulý týden o ochranu před věřiteli, čímž se dostala do stavu bankrotu. Vládní úvěr, který firma získá, má být použit na restrukturalizaci zdravých částí podniku a následný prodej italskému Fiatu. Podle americké vlády by měl ozdravný proces skončit do 30 dnů. Prezident Barack Obama by rád prodej dokončil do 21. května.
Podle Reuters je bankrot Chrysleru jedním z největších bankrotů v historii USA.
Automobilka vloni hospodařila se ztrátou 16,8 miliardy dolarů (asi 338,5 miliardy korun). V letošním roce by se ztráty mohly snížit na 4,7 miliardy dolarů.
Fiat má v plánu, kromě koupě aktiv Chrysleru, převzít i evropské automobilky koncernu General Motors (GM). Šéf Fiatu Sergio Marchione v pondělí představil v Berlíně plán na převzetí automobilky Opel. Podle dřívějších informací má Fiat zájem také o problémový Saab. Generální ředitel švédské automobilky Jan-Ake Jonsson ale v úterý vyvrátil, že by mezi oběma stranami již došlo k jednání. "Nevedeme s Fiatem žádná jednání," řekl Jonsson.
Automobilka Fiat by ze svých nových akvizic vytvořila největší evropskou a druhou největší automobilku na světě hned po japonské Toyotě. Celkem by mohl nový koncern Fiatu generovat ročně až 100 miliard dolarů a jeho prodeje by mohly dosáhnout šesti až sedmi milionů aut ročně.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.