Krachující automobilka Chrysler získala předběžný souhlas amerického konkurzního soudu s přijetím vládní půjčky ve výši 4,5 miliardy dolarů (asi 89,5 miliardy korun).
Automobilka tak získá finance, které jí umožní dokončit alianci s italskou firmou Fiat.
Někteří zajištění věřitelé automobilky ale v pondělí vyjádřili nesouhlas s prodejem podílu automobilce Fiat. Jiného názoru jsou pak někteří odboráři. Předseda odborové organizace UAW Ron Gettelfinger v pondělí oznámil, že odborový fond zdravotní péče chce svůj podíl prodat, co nejdříve to bude možné.
Automobilka Chrysler požádala minulý týden o ochranu před věřiteli, čímž se dostala do stavu bankrotu. Vládní úvěr, který firma získá, má být použit na restrukturalizaci zdravých částí podniku a následný prodej italskému Fiatu. Podle americké vlády by měl ozdravný proces skončit do 30 dnů. Prezident Barack Obama by rád prodej dokončil do 21. května.
Podle Reuters je bankrot Chrysleru jedním z největších bankrotů v historii USA.
Automobilka vloni hospodařila se ztrátou 16,8 miliardy dolarů (asi 338,5 miliardy korun). V letošním roce by se ztráty mohly snížit na 4,7 miliardy dolarů.
Fiat má v plánu, kromě koupě aktiv Chrysleru, převzít i evropské automobilky koncernu General Motors (GM). Šéf Fiatu Sergio Marchione v pondělí představil v Berlíně plán na převzetí automobilky Opel. Podle dřívějších informací má Fiat zájem také o problémový Saab. Generální ředitel švédské automobilky Jan-Ake Jonsson ale v úterý vyvrátil, že by mezi oběma stranami již došlo k jednání. "Nevedeme s Fiatem žádná jednání," řekl Jonsson.
Automobilka Fiat by ze svých nových akvizic vytvořila největší evropskou a druhou největší automobilku na světě hned po japonské Toyotě. Celkem by mohl nový koncern Fiatu generovat ročně až 100 miliard dolarů a jeho prodeje by mohly dosáhnout šesti až sedmi milionů aut ročně.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?