Krachující automobilka Chrysler získala předběžný souhlas amerického konkurzního soudu s přijetím vládní půjčky ve výši 4,5 miliardy dolarů (asi 89,5 miliardy korun).
Automobilka tak získá finance, které jí umožní dokončit alianci s italskou firmou Fiat.
Někteří zajištění věřitelé automobilky ale v pondělí vyjádřili nesouhlas s prodejem podílu automobilce Fiat. Jiného názoru jsou pak někteří odboráři. Předseda odborové organizace UAW Ron Gettelfinger v pondělí oznámil, že odborový fond zdravotní péče chce svůj podíl prodat, co nejdříve to bude možné.
Automobilka Chrysler požádala minulý týden o ochranu před věřiteli, čímž se dostala do stavu bankrotu. Vládní úvěr, který firma získá, má být použit na restrukturalizaci zdravých částí podniku a následný prodej italskému Fiatu. Podle americké vlády by měl ozdravný proces skončit do 30 dnů. Prezident Barack Obama by rád prodej dokončil do 21. května.
Podle Reuters je bankrot Chrysleru jedním z největších bankrotů v historii USA.
Automobilka vloni hospodařila se ztrátou 16,8 miliardy dolarů (asi 338,5 miliardy korun). V letošním roce by se ztráty mohly snížit na 4,7 miliardy dolarů.
Fiat má v plánu, kromě koupě aktiv Chrysleru, převzít i evropské automobilky koncernu General Motors (GM). Šéf Fiatu Sergio Marchione v pondělí představil v Berlíně plán na převzetí automobilky Opel. Podle dřívějších informací má Fiat zájem také o problémový Saab. Generální ředitel švédské automobilky Jan-Ake Jonsson ale v úterý vyvrátil, že by mezi oběma stranami již došlo k jednání. "Nevedeme s Fiatem žádná jednání," řekl Jonsson.
Automobilka Fiat by ze svých nových akvizic vytvořila největší evropskou a druhou největší automobilku na světě hned po japonské Toyotě. Celkem by mohl nový koncern Fiatu generovat ročně až 100 miliard dolarů a jeho prodeje by mohly dosáhnout šesti až sedmi milionů aut ročně.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.