Bratislavský závod německé automobilky Volkswagen zastaví již potřetí na týden výrobu, kvůli slabé poptávce tak výrobní pásy nepoběží od 11. do 15. května.
"Reagujeme tak na klesající poptávku na trhu," odůvodnila opakovanou odstávku Miriam Repišská, mluvčí slovenské továrny Volkswagen. "Netěší nás, že se výroba už poněkolikáté zastaví," reagoval Zoroslav Smolinský, předseda odborářů automobilky. Podle něj je ale tato alternativa o něco lepší, než kdyby zaměstnanci pracovali nepřetržitě, ale pouze několik hodin denně. "Tento rok je nejtěžší a výroba se tomu musí přizpůsobit," konstatoval.
Zaměstnanci bratislavské továrny Volkswagen zůstali na několik dní doma již v únoru i březnu. Společnost jim dokonce nabídla odstupné ve výši sedmi měsíčních platů, pokud z podniku po dohodě odejdou.
Oznámení dalšího přerušení výroby přišlo jen týden poté, co firma potvrdila, že nový rodinný model Volkswagen Up! se bude vyrábět právě v Bratislavě. Automobilka do výroby nového auta investuje 308 milionů eur. K této investici by měla bratislavská továrna získat od slovenské vlády finanční výpomoc v podobě daňových úlev v maximálním objemu 14,3 milionů eur. Výroba model Up! by měla přinést až 1 500 nových pracovních pozic. První rodinné vozy by měly z továrny vyjet na začátku roku 2011.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?