Bratislavský závod německé automobilky Volkswagen zastaví již potřetí na týden výrobu, kvůli slabé poptávce tak výrobní pásy nepoběží od 11. do 15. května.
"Reagujeme tak na klesající poptávku na trhu," odůvodnila opakovanou odstávku Miriam Repišská, mluvčí slovenské továrny Volkswagen. "Netěší nás, že se výroba už poněkolikáté zastaví," reagoval Zoroslav Smolinský, předseda odborářů automobilky. Podle něj je ale tato alternativa o něco lepší, než kdyby zaměstnanci pracovali nepřetržitě, ale pouze několik hodin denně. "Tento rok je nejtěžší a výroba se tomu musí přizpůsobit," konstatoval.
Zaměstnanci bratislavské továrny Volkswagen zůstali na několik dní doma již v únoru i březnu. Společnost jim dokonce nabídla odstupné ve výši sedmi měsíčních platů, pokud z podniku po dohodě odejdou.
Oznámení dalšího přerušení výroby přišlo jen týden poté, co firma potvrdila, že nový rodinný model Volkswagen Up! se bude vyrábět právě v Bratislavě. Automobilka do výroby nového auta investuje 308 milionů eur. K této investici by měla bratislavská továrna získat od slovenské vlády finanční výpomoc v podobě daňových úlev v maximálním objemu 14,3 milionů eur. Výroba model Up! by měla přinést až 1 500 nových pracovních pozic. První rodinné vozy by měly z továrny vyjet na začátku roku 2011.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.