Zdá se, že nový Opel Insignia si titul Evropské auto roku skutečně zaslouží. Za první tři měsíce letošního roku se jich totiž v Evropě prodalo více než jakékoliv jiné konkurence v rámci střední třídy.
Na většině trhů odstartoval prodej počátkem ledna, takže teprve nyní jsou k dispozici kompletní údaje za ucelené čtvrtletí. Z nich jasně vyplývá, že se Opel s modelem Insignia trefil do černého a ihned po uvedení na trh se vyhoupl na první příčku.
Počet objednávek na nový vůz už dosáhl hodnoty 100.000 a továrna v Rüsselsheimu nestíhá vyrábět. Proto bude v průběhu května fabrika rozšířena o tři výrobní linky s cílem uspokojit vysokou poptávku.
Zajímavý je také pohled do statistik nadstandardní výbavy. Například 56 % zákazníků zvolilo do své Insignie novou generaci adaptivních světlometů AFL+ s devíti režimy svítivosti, 80 % kupujících si připlatilo za navigační systém s barevnou obrazovkou a 35 % pak za aktivní podvozek FlexRide. Nejoblíbenější motorizací je vznětový dvoulitr 2.0 CDTI o výkonu 160 k, který si dopřál každý třetí kupující.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?