Zdá se, že nový Opel Insignia si titul Evropské auto roku skutečně zaslouží. Za první tři měsíce letošního roku se jich totiž v Evropě prodalo více než jakékoliv jiné konkurence v rámci střední třídy.
Na většině trhů odstartoval prodej počátkem ledna, takže teprve nyní jsou k dispozici kompletní údaje za ucelené čtvrtletí. Z nich jasně vyplývá, že se Opel s modelem Insignia trefil do černého a ihned po uvedení na trh se vyhoupl na první příčku.
Počet objednávek na nový vůz už dosáhl hodnoty 100.000 a továrna v Rüsselsheimu nestíhá vyrábět. Proto bude v průběhu května fabrika rozšířena o tři výrobní linky s cílem uspokojit vysokou poptávku.
Zajímavý je také pohled do statistik nadstandardní výbavy. Například 56 % zákazníků zvolilo do své Insignie novou generaci adaptivních světlometů AFL+ s devíti režimy svítivosti, 80 % kupujících si připlatilo za navigační systém s barevnou obrazovkou a 35 % pak za aktivní podvozek FlexRide. Nejoblíbenější motorizací je vznětový dvoulitr 2.0 CDTI o výkonu 160 k, který si dopřál každý třetí kupující.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?