Opel Insignia kraluje střední třídě

Insignia
Insignia, foto: Opel Media
ar7 4. května 2009 10:44
Sdílej:

Zdá se, že nový Opel Insignia si titul Evropské auto roku skutečně zaslouží. Za první tři měsíce letošního roku se jich totiž v Evropě prodalo více než jakékoliv jiné konkurence v rámci střední třídy.

Na většině trhů odstartoval prodej počátkem ledna, takže teprve nyní jsou k dispozici kompletní údaje za ucelené čtvrtletí. Z nich jasně vyplývá, že se Opel s modelem Insignia trefil do černého a ihned po uvedení na trh se vyhoupl na první příčku.

Počet objednávek na nový vůz už dosáhl hodnoty 100.000 a továrna v Rüsselsheimu nestíhá vyrábět. Proto bude v průběhu května fabrika rozšířena o tři výrobní linky s cílem uspokojit vysokou poptávku.

Zajímavý je také pohled do statistik nadstandardní výbavy. Například 56 % zákazníků zvolilo do své Insignie novou generaci adaptivních světlometů AFL+ s devíti režimy svítivosti, 80 % kupujících si připlatilo za navigační systém s barevnou obrazovkou a 35 % pak za aktivní podvozek FlexRide. Nejoblíbenější motorizací je vznětový dvoulitr 2.0 CDTI o výkonu 160 k, který si dopřál každý třetí kupující.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.