Nová generácia francúzskeho kompaktu Renault Mégane dostane dvojicu nových agregátov. Paleta motorizácie sa rozrastie o moderný preplňovaný turbomotor 1,4 TCe s maximálnym výkonom 130 konských síl, doplní ho vznetový agregát 2,0 dCi s výkonom 160 konských síl.
V minulom roku predstavený model nižšej strednej triedy, nový Renault Mégane sa už pomaly usadil na automobilovom trhu. Ponuka agregátov však nebola od začiatku výroby kompletná.
Aj Renault stihol naskočiť na rozbehnutý vlak s názvom „downsizing“, a tak pod jeho kapotu poputuje moderný maloobjemový turbomotor 1,4 TCe, ktorý dosiahne maximálny výkon 130 konských síl pri 5 500 ot./min, krútiaci moment má hodnotu 190 Nm pri 2 250 ot./min. Renault Mégane 1,4 TCe dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h, z nuly na stovku zrýchli za 9,6 sekundy, to všetko pri priemernej spotrebe 6,5 litra Naturalu 95 na 100 kilometrov.
Druhou novinkou pod kapotou Méganu je prepracovaný vznetový agregát 2,0 dCi, ktorý dosahuje maximálny výkon 160 koní (380 Nm), verzia s automatickou prevodovkou má 150 konských síl (360 Nm). Priemerná spotreba Renaultu Mégane 2,0 dCi so šesťstupňovým manuálom dosahuje hodnotu 5,9l/100km, s automatickou prevodovkou 6,6l/100km. Maximálna rýchlosť má hodnotu 215 km/h (resp.210 km/h), zrýchlenie z nuly na stovku trvá 8,5 sekundy (resp.9,2 sekundy).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.