Nová generácia francúzskeho kompaktu Renault Mégane dostane dvojicu nových agregátov. Paleta motorizácie sa rozrastie o moderný preplňovaný turbomotor 1,4 TCe s maximálnym výkonom 130 konských síl, doplní ho vznetový agregát 2,0 dCi s výkonom 160 konských síl.
V minulom roku predstavený model nižšej strednej triedy, nový Renault Mégane sa už pomaly usadil na automobilovom trhu. Ponuka agregátov však nebola od začiatku výroby kompletná.
Aj Renault stihol naskočiť na rozbehnutý vlak s názvom „downsizing“, a tak pod jeho kapotu poputuje moderný maloobjemový turbomotor 1,4 TCe, ktorý dosiahne maximálny výkon 130 konských síl pri 5 500 ot./min, krútiaci moment má hodnotu 190 Nm pri 2 250 ot./min. Renault Mégane 1,4 TCe dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h, z nuly na stovku zrýchli za 9,6 sekundy, to všetko pri priemernej spotrebe 6,5 litra Naturalu 95 na 100 kilometrov.
Druhou novinkou pod kapotou Méganu je prepracovaný vznetový agregát 2,0 dCi, ktorý dosahuje maximálny výkon 160 koní (380 Nm), verzia s automatickou prevodovkou má 150 konských síl (360 Nm). Priemerná spotreba Renaultu Mégane 2,0 dCi so šesťstupňovým manuálom dosahuje hodnotu 5,9l/100km, s automatickou prevodovkou 6,6l/100km. Maximálna rýchlosť má hodnotu 215 km/h (resp.210 km/h), zrýchlenie z nuly na stovku trvá 8,5 sekundy (resp.9,2 sekundy).
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?