Italský koncern Fiat musí německé vládě předložit dlouhodobou koncepci fungování automobilky Opel, jinak nedostane finanční pomoc, kterou vláda pro Opel plánuje.
"Nepřistoupíme na finanční dobrodružství, která by na svých bedrech nesli daňoví poplatníci," řekl listu podle Reuters Bild am Sonntag německý ministr hospodářství Karl-Theodor Guttenberg.
Německá vláda již vede více než měsíc jednání s několika investory, kteří mají zájem o automobilku Opel. Italský koncern Fiat se minulý týden zavázal udržet výrobu ve všech čtyřech německých závodech automobilky Opel. Výrazně tak zvýšil své šance na převzetí této značky. Informaci o převzetí Opelu Fiatem potvrdil minulý týden šéf závodní rady německého podniku Klaus Franz.
V neděli potvrdil zájem Fiatu o Opel i šéf italské automobilky Luca Cordero di Montezemolo. Předseda správní rady Fiatu pro list Corriere della Sera označil Opel za "ideálního partnera" a případnou koupi za "mimořádnou příležitost".
Opel, který je prozatím součástí bankrotující americké automobilky General Motors v současnosti oficiálně žádá o finanční pomoc ve výši zhruba 3,3 miliardy eur (téměř 90 miliard korun) z veřejných zdrojů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?