Německá vláda žádá po Fiatu dlouhodobou strategii pro Opel

Fiat
Fiat, foto: Fiat Group
AutoRoad.cz , mediafax 3. května 2009 20:17
Sdílej:

Italský koncern Fiat musí německé vládě předložit dlouhodobou koncepci fungování automobilky Opel, jinak nedostane finanční pomoc, kterou vláda pro Opel plánuje.

"Nepřistoupíme na finanční dobrodružství, která by na svých bedrech nesli daňoví poplatníci," řekl listu podle Reuters Bild am Sonntag německý ministr hospodářství Karl-Theodor Guttenberg.

Německá vláda již vede více než měsíc jednání s několika investory, kteří mají zájem o automobilku Opel. Italský koncern Fiat se minulý týden zavázal udržet výrobu ve všech čtyřech německých závodech automobilky Opel. Výrazně tak zvýšil své šance na převzetí této značky. Informaci o převzetí Opelu Fiatem potvrdil minulý týden šéf závodní rady německého podniku Klaus Franz.

V neděli potvrdil zájem Fiatu o Opel i šéf italské automobilky Luca Cordero di Montezemolo. Předseda správní rady Fiatu pro list Corriere della Sera označil Opel za "ideálního partnera" a případnou koupi za "mimořádnou příležitost".

Opel, který je prozatím součástí bankrotující americké automobilky General Motors v současnosti oficiálně žádá o finanční pomoc ve výši zhruba 3,3 miliardy eur (téměř 90 miliard korun) z veřejných zdrojů.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.