Automobilky Fiat a Chrysler podepsaly dohodu o partnerství. Informovala o tom ve čtvrtek agentura Reuters s odvoláním na internetové stránky deníku Corriere della Sera.
"Aliance Fiatu a Chrysleru je podepsána," tvrdí internetová stránka corriere.it. Podle všeho je tak u konce sbližování dvou automobilek, které by mělo přinést významné synergické efekty, které by oběma automobilovým výrobcům měly zajistit budoucí profitabilitu.
Ještě nedávno to však vypadalo, že jednání americké a italské automobilky zkrachují. Odborům Chrysleru se totiž nelíbil plán Fiatu na další snižování nákladů, a v jednu chvíli se zdálo, že tento problém může celou spolupráci zhatit.
Automobilka Chrysler však o alianci s Fiatem velmi stála, mimo jiné i proto, že jím bylo podmíněno poskytnutí další dávky finanční dotace od americké vlády.
Fiat odkoupil 35 procent akcií Chrysleru, obě společnosti pak budou spolupracovat na výrobě ekologicky a ekonomicky úspornějších vozů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.