Státní podnik Lesy České republiky nakoupil bez výběrového řízení 7 luxusních aut značky Audi. A aby toho nebylo málo, všechny vybavil antiradary.
V uplynulých dnech rozvířila českou mediální scénu další aféra. Státní podnik Lesy ČR totiž pro svůj management nakoupil bez výběrového řízení drahé luxusní vozy Audi. Konkrétně se jedná o modely A4 a A6, které pořídil každé po třech kusech, a také vrcholný model A8 pro generálního ředitele. Ze státních peněz tak odputovalo celkem více než 8 milionů korun, přičemž jen „á osmička“ přišla na necelé 2 miliony.
Místo klasického výběrového řízení se však státní podnik uchýlil k jednacímu řízení bez uveřejnění, v rámci kterého oslovil jen jedinou firmu. Tohoto prostředku se přitom využívá převážně pro řešení nenadálých situací, jakými jsou například přírodní pohromy. Za to si podnik vysloužil kritiku veřejnosti i některých státních orgánů. Například podle ministra zemědělství v demisi Petra Gandaloviče jde o špatné rozhodnutí a bude o něm hovořit s vedením Lesů ČR.
Není to však jediné pochybení. Nyní vychází najevo, že do všech vozů byly navíc zakoupeny pasivní antiradary, které mají za úkol upozorňovat na měření rychlosti. Na rozdíl od aktivních rušiček nejsou tyto přímo legislativou zakázány, přesto jejich pořízení státním podnikem za peníze daňových poplatníků není rozhodně košér. Lesy ČR jejich nákup obhajují tím, že zvyšují bezpečnost svých manažerů. Podnik za antiradary zaplatil celkem 135 tisíc korun.
Podivnou transakci bude nyní prošetřovat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.