Třicetitisícové šrotovné bude nakonec možné získat i na luxusní vozy, například na některé modely BMW nebo na Škodu Superb. Tvrdí to ve čtvrtečním vydání Hospodářské noviny.
Podle návrhu zákona, který má list k dispozici, by se měl příspěvek vztahovat nejen na nová auta, ale i na vozy, které mají najeto méně než šest tisíc kilometrů. Stačí, aby cena byla nižší než půl milionu. V praxi to znamená, že by se šrotovné dalo použít i na předváděcí auta. "Pod půl milionu korun se dá pořídit třeba auto, které nové stojí 600 tisíc a jako předváděcí vůz slouží tři měsíce," uvedl pro Hospodářské noviny Jiří Lněnička z oddělení předváděcích vozů Porsche Praha-Smíchov.
Za půl milionu se dá pořídit mnohem širší paleta aut, než pokud by se šrotovné vztahovalo jen na nové vozy. Například v aktuální nabídce prodejců je BMW 116i s ceníkovou cenou 717 500 korun a s 5 796 kilometry na tachometru za 495 tisíc korun. Šrotovné bude možné použít i na Škodu Superb se základní cenou 549 tisíc, stačí jen, aby se v ní v autosalonu svezlo pár zákazníků.
"Vnímáme to jako rozšíření nabídky pro méně movité kupující. Díky slevě a státnímu příspěvku se tak dostanou na zajímavé ceny. Předváděcí vozy jsou v podstatě nová auta," řekl prezident Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek.
O šrotovném by měli poslanci hlasovat během příštích dvou týdnů.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.