Málem zapomenutý kupé-kabriolet od Volkswagenu - Eos - dostal novou vrcholnou verzi. Dosud největší šestiválec 3,2 nahrazuje o 0,4 litru větší motor se stejným počtem válců. Kabriolet je tak o kus svižnejší.
Velký šestiválec o objemu 3,6 litru známe například z Volkswagenu Passat, Škody Superb, jeho výkonnější verze je i v Passatu R36,
Poměrně těžký kabriolet s motorem o výkonu 256 koní akceleruje z klidu na stovku za 6,9, tedy o tři desetinky rychleji než s motorem 3,2 FSI. Zvýšila se i maximální rychlost a to na 250 km/h, o tři kilometry.
Oproti tomu spotřeba zůstala na přijatelné hodnotě 9,3 litru na 100 km. Motor plní normu Euro 5.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?