Japonská automobilka Honda Motor ohlásila za poslední čtvrtletí svého finančního roku menší ztrátu, než se čekalo. Hospodaření společnosti se tak podle úterní zprávy agentury Reuters dostalo do ztráty 2,9 miliardy dolarů.
Automobilka počítá s tím, že v tomto roce se udrží v černých číslech. Chce toho dosáhnout snižováním nákladů, což by mělo pomoci i v situaci, kdy japonský jen neustále posiluje a zhoršuje tak statistiky prodeje automobilky v zahraničí.
S prudkým poklesem poptávky po nových vozech se musí ovšem potýkat automobilky po celém světě. Nižší prodeje má na svědomí hlavně nejhorší finanční krize, kvůli které musí některé automobilky bojovat o vlastní přežití.
Honda byla krizí relativně nedotčena díky své výrobní flexibilitě, produkci vozů s nízkou spotřebou paliva a největší světovou produkci motocyklů, i tak se ale musí potýkat s obrovskými zásobami neprodaných nových vozů, zvláště v Evropě.
Továrna, kterou Honda provozuje v anglickém Swindonu, zůstane podle všeho uzavřena i v květnu. Společnost v květnu také na 13 dní uzavře výrobu v šesti svých továrnách v Severní Americe.
Za celý finanční rok, který končil 31. března tohoto roku, automobilka dosáhla zisku před zdaněním ve výši necelé miliardy dolarů a jen těsně se tak vyhnula své první celoroční ztrátě od roku 1948, tedy za celou dobu své existence.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.