Koncern General Motors nastínil svoji cestu z hospodářských problémů. Má v úmyslu zabít přinejmenším jednu značku, zavřít polovinu dealerství a vyhodit třetinu zaměstnanců. Pomůže to kdysi největšímu výrobci?
Značka Pontiac se se světem rozloučí na počátku příštího roku. Uzavře se tak osmdesát let tradice této značky.
Pro General Motors je to tak jedna z cest jak z vleklé krize. V koncernu ale neskončí jen Pontiac, restrukturalizace se dotkne i dalších značek, o jejich osudu však ještě nebylo rozhodnuto. Jde především o legendu jménem Hummer, který ovšem prodělává velké peníze a jen ze slávy se žít nedá. Pokud se ho nepodaří prodat, pravděpodobně skončí.
Podobně může dopadnout i evropský Saab, u něho se však dá čekat vyšší šance na prodej. Prodeje by se mohl dočkat i Opel spolu se svým britským alter egem Vauxhall. Údajně o něj má zájem Fiat a některé automobiky z Číny.
Je pravděpodobné, že skončí také značky Saturn, Daewoo a také australský Holden. V budoucnosti by tak měly existovat jen čtyři značky, Buick, GMC, Chevrolet a Cadillac.
To samozřejmě není vše, automobilka chce do konce příštího roku uzavřít 13 ze svých 47 továren a propustit 20 tisíc zaměstnanců. Těch je v současné době asi 60 tisíc. Další tři továrny budou uzavřeny později, což bude stát místo další dva tisíce lidí.
Škrty se dotknou také dealerství. Jejich počet bude zásadně redukován a to z 6246 na pouhých 3605.
Automobilka již před několika dny dostala menší, již několikátou finační injekci, restrukturalizační plán by ji mohl pomoci k dalším penězům od vlády.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.