Nissanu se daří dále a dále stahovat čas potřebný k projetí slavné Severní smyčky okruhu Nurburgring. Na konci minulého týdne se Nissanu podařilo o další sekundu zlepšit svůj dosavadní čas a chce ještě víc.
Nissan byl v případě svých pokusů s prvním GT-R obviňován, že tak skvělých časů nemůže dosáhnout a celá akce je velkým reklamním podvodem. Podle toho, co Nissan nyní předvádí se svým o píď zlepšeným vozem je ale jasné, že o žádný omyl nešlo.
Před pár dny jsme informovali, že se Nissanu podařilo zlomit čas 7:27,5. To je sám o sobě obdivuhodný výkon, Nissan ale měl pocit, že má na víc.
Ke konci týdne se proto vydal na Nordschleife opět. Jeho nový nejlepší čas je o sekundu lepší než ten dosavadní, 7:26,7, to u je nebezpečně blízko úhlavnímu rivalovi, Chevroletu Corvette ZR1, rozdíl nyní činí pouhé 0,4 sekundy.
O další sekundu výše na pomyslném žebříčku je Ferrari Enzo. Ovšem poraženo už je například Porsche Carrera GT.
Jen pro zajímavost, prototyp Nissanu GT-R dosáhl času 7:25. Ten ovšem nemůže být uznán, protože zatím nešlo o sériový vůz.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?