Brno - Autosalon 2009, který pro odborníky a novináře začne na brněnském výstavišti 5. června, bude toho večera pro širší veřejnost zadarmo v rámci akce Autosalon Night. Informoval o ní blíže marketingový manažer veletrhu David Pokorný.
„Akce navazuje na loňské Výstaviště Open, kdy slavilo 80 let od založení. I v rámci Autosalonu Night bude vstup na výstaviště zdarma, přičemž pro návštěvníky nachystáme bohatý program,“ sdělil Pokorný. Od 18.00 do 23.00 budou tohoto večera podle něj otevřené všechny expozice, k vidění bude 37 automobilových značek, z toho 24 velkosériových. Ještě nedávno se přitom spekulovalo o tom, zda se kvůli hospodářské krizi a nezájmu automobilek veletrh vůbec uskuteční. „Bude sice menší, celková plocha, kterou expozice zaplní, však ještě není známa," doplnil Pokorný.
Veletrhy na Autosalonu Night také slavnostně otevřou budovaný pavilon P, který se má stát největší výstavní halou ve střední Evropě. Hala má rozměry 90 x 214 metrů a po dokončení firmám nabídne přes 10 000 metrů čtverečních čisté výstavní plochy. „Stavba opravdu finišuje, však už je na čase,“ sdělila marketingová manažerka brněnských veletrhů Dita Brančíková.
Podle ní se dotváří vnitřek stavby, zkouší se protipožární bezpečnostní ochrana, vybavují se interiéry sálů, také pokladny a registrace. Zároveň se dokončuje informační systém. „Prohlídky nového pavilonu jsou součástí programu Autosalonu Night. Pro návštěvníky však budou připraveny i pódiová vystoupení populárních interpretů a skupin nebo testovací jízdy automobilů, pro děti pak lunaparkové atrakce,“ vypočítal Pokorný.
Posledního Autosalonu 2007 se zúčastnilo 302 vystavovatelů z 10 zemí světa. Výstavní plocha zabrala přes 54 000 metrů čtverečních. Na veletrh se tehdy přišlo podívat přes 145 000 lidí.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.