Günter Verheugen, komisař pro podnikání a průmysl Evropské unie, prohlásil, že netuší, jak by mohla firma Fiat financovat koupi německé potápějící se automobilky Opel, čímž ještě podpořil pochyby, které se okolo tohoto obchodu vynořily. Informaci přinesla v pátek agentura Reuters.
Toto prohlášení však vyvolalo nevoli u šéfa Fiatu Sergia Marchionneho, který Verheugena vyzval, aby automobilovému průmyslu pomohl místo toho, aby nad ním vynášel rozsudky smrti. Opel je totiž ve velmi těžké finanční situaci, stejně jako jeho americký majitel automobilka General Motors, a německá vláda se snaží najít investora, který by ho byl ochoten koupit.
Také firma Fiat se potýká s problémy. Ve čtvrtek oznámila, že za první tři měsíce letošního roku prodělala 410 milionů eur. Jedná se tak o první čtvrtletní ztrátu automobilky od roku 2004, za srovnatelné období předešlého roku přitom dokázala vydělat 405 milionů eur. Automobilka navíc vykázala výsledky pod odhadem trhu, analytici oslovení agenturou Bloomberg očekávali, že firma vykáže ztrátu ve výši 349 milionů eur.
Fiat své jednání s vlastníkem Opelu zahájil podle nejmenovaného zdroje listu Wall Street Journal minulý týden. Spojenectví s Opelem by ale bylo podmíněno odstoupením od plánované aliance Fiat-Chrysler. To by znamenalo absolutní krach Chrysleru, protože tato spolupráce měla Chrysler zachránit. Americké ministerstvo financí současně v pátek firmu Chrysler vyzvalo, aby byla příští týden připravena předložit žádost o ochranu před věřiteli.
Armin Schild, jeden ze členu dozorčí rady Opelu, však v pátek v německé televizi varoval před případným partnerstvím Opelu a Fiatu. „Máme zkušenosti se spoluprací s Fiatem. Tato zkušenost byla extrémně špatná,“ prohlásil Schild. Narážel tím na spolupráci mezi Fiatem a General Motors, která byla náhle a razantně ukončena v roce 2005. „Proč by se to po pár letech mělo zlepšit,“ uzavřel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.