Günter Verheugen, komisař pro podnikání a průmysl Evropské unie, prohlásil, že netuší, jak by mohla firma Fiat financovat koupi německé potápějící se automobilky Opel, čímž ještě podpořil pochyby, které se okolo tohoto obchodu vynořily. Informaci přinesla v pátek agentura Reuters.
Toto prohlášení však vyvolalo nevoli u šéfa Fiatu Sergia Marchionneho, který Verheugena vyzval, aby automobilovému průmyslu pomohl místo toho, aby nad ním vynášel rozsudky smrti. Opel je totiž ve velmi těžké finanční situaci, stejně jako jeho americký majitel automobilka General Motors, a německá vláda se snaží najít investora, který by ho byl ochoten koupit.
Také firma Fiat se potýká s problémy. Ve čtvrtek oznámila, že za první tři měsíce letošního roku prodělala 410 milionů eur. Jedná se tak o první čtvrtletní ztrátu automobilky od roku 2004, za srovnatelné období předešlého roku přitom dokázala vydělat 405 milionů eur. Automobilka navíc vykázala výsledky pod odhadem trhu, analytici oslovení agenturou Bloomberg očekávali, že firma vykáže ztrátu ve výši 349 milionů eur.
Fiat své jednání s vlastníkem Opelu zahájil podle nejmenovaného zdroje listu Wall Street Journal minulý týden. Spojenectví s Opelem by ale bylo podmíněno odstoupením od plánované aliance Fiat-Chrysler. To by znamenalo absolutní krach Chrysleru, protože tato spolupráce měla Chrysler zachránit. Americké ministerstvo financí současně v pátek firmu Chrysler vyzvalo, aby byla příští týden připravena předložit žádost o ochranu před věřiteli.
Armin Schild, jeden ze členu dozorčí rady Opelu, však v pátek v německé televizi varoval před případným partnerstvím Opelu a Fiatu. „Máme zkušenosti se spoluprací s Fiatem. Tato zkušenost byla extrémně špatná,“ prohlásil Schild. Narážel tím na spolupráci mezi Fiatem a General Motors, která byla náhle a razantně ukončena v roce 2005. „Proč by se to po pár letech mělo zlepšit,“ uzavřel.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?