Americký Ford je další z řady automobilek, které zveřejnily své prodejní a hospodářské výsledky za první čtvrtletí letošního roku. Za něj skončila automobilka ve ztrátě 1,43 miliardy dolarů.
I přes na první pohled velký deficit se jedná o lepší částku, než management původně předpokládal. Rovněž jde o výrazné zlepšení oproti poslednímu čtvrtletí 2008, kdy Ford prodělal téměř 4 krát tolik - 5,9 miliardy dolarů.
Ve srovnání s prvními třemi měsíci vloni ale tržby meziročně poklesly na 24,8 miliardy dolarů, což znamená propad o celých 37 procent. Šéf automobilky Alan Mulally výsledky přičítá na vrub globálně nízké poptávce po osobních vozech způsobené ekonomickou krizí.
Přestože za poslední tři roky činí ztráta Fordu více než 30 miliard dolarů, jedná se momentálně o jediného velkého výrobce v USA, který je schopen fungovat bez finanční injekce od federální vlády.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?