Americký Ford je další z řady automobilek, které zveřejnily své prodejní a hospodářské výsledky za první čtvrtletí letošního roku. Za něj skončila automobilka ve ztrátě 1,43 miliardy dolarů.
I přes na první pohled velký deficit se jedná o lepší částku, než management původně předpokládal. Rovněž jde o výrazné zlepšení oproti poslednímu čtvrtletí 2008, kdy Ford prodělal téměř 4 krát tolik - 5,9 miliardy dolarů.
Ve srovnání s prvními třemi měsíci vloni ale tržby meziročně poklesly na 24,8 miliardy dolarů, což znamená propad o celých 37 procent. Šéf automobilky Alan Mulally výsledky přičítá na vrub globálně nízké poptávce po osobních vozech způsobené ekonomickou krizí.
Přestože za poslední tři roky činí ztráta Fordu více než 30 miliard dolarů, jedná se momentálně o jediného velkého výrobce v USA, který je schopen fungovat bez finanční injekce od federální vlády.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.