Americké automobilky mají opravdu velké problémy. Důsledkem toho je, mimo jiné, rušení některých méně výdělečných značek. Dotkne se to pravděpodobně i docela známého Pontiacu, jak spekulují tamní média.
Pontiac je starobylou značkou, vznikla v roce 1926 a za dobu své existence vyprodukovala řadu zajímavých a legendárních vozů.
Snad každý fanda čtyř kol si vzpomene na legendární muscle car Pontiac GTO, jeden z vozů, který dal éře nadupaných sporťáků tvář.
Pontiac je ale dnes v držení skupiny General Motors a ta balancuje těsně nad krachem. Automobilka se ráda zbaví nepotřebných značek a ty, které nepůjdou prodat, umrtví.
Některá americká média napsala, že Pontiac zemře již v pondělí. Přispěje to k záchraně koncernu?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.