Bugatti letos slaví 100 let své existence a to je dobrý důvod k tomu, abychom viděli speciální a upravené edice superstrojů od této francouzské automobilky. Veyron nám dá připomenout slavnou závodní historii.
Na slavné italské výstavě Concorso d'Eleganza Villa d'Este je k vidění čtveřice Veyronů vyvedená v různých barvách. Každý připomíná jeden vůz a jeho jezdce, kteří spolu zásadním způsobem podepsali závodní historii Bugatti.
Laky na autech jsou zelená (britská závodní barva), červená (Itálie), modrá (Francie) a bílá, která reprezentuje Německo. To jezdilo ve stříbrných vozech.
Auta připomínají tyto slavné meziválečné jezdce: Sir Malcolm Campbell, Achille Varzi, Jean-Pierre Wimille a Hermann zu Leiningen.
My můžeme jen smutnit, že se mezi výběr věru slavných jmen nedostala i Česka Eliška Junková, která ve 20. letech dělala značce Bugatti opravdu dobré jméno. Letos si připomínáme 15 let od její smrti.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.