Bugatti letos slaví 100 let své existence a to je dobrý důvod k tomu, abychom viděli speciální a upravené edice superstrojů od této francouzské automobilky. Veyron nám dá připomenout slavnou závodní historii.
Na slavné italské výstavě Concorso d'Eleganza Villa d'Este je k vidění čtveřice Veyronů vyvedená v různých barvách. Každý připomíná jeden vůz a jeho jezdce, kteří spolu zásadním způsobem podepsali závodní historii Bugatti.
Laky na autech jsou zelená (britská závodní barva), červená (Itálie), modrá (Francie) a bílá, která reprezentuje Německo. To jezdilo ve stříbrných vozech.
Auta připomínají tyto slavné meziválečné jezdce: Sir Malcolm Campbell, Achille Varzi, Jean-Pierre Wimille a Hermann zu Leiningen.
My můžeme jen smutnit, že se mezi výběr věru slavných jmen nedostala i Česka Eliška Junková, která ve 20. letech dělala značce Bugatti opravdu dobré jméno. Letos si připomínáme 15 let od její smrti.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.