Bugatti letos slaví 100 let své existence a to je dobrý důvod k tomu, abychom viděli speciální a upravené edice superstrojů od této francouzské automobilky. Veyron nám dá připomenout slavnou závodní historii.
Na slavné italské výstavě Concorso d'Eleganza Villa d'Este je k vidění čtveřice Veyronů vyvedená v různých barvách. Každý připomíná jeden vůz a jeho jezdce, kteří spolu zásadním způsobem podepsali závodní historii Bugatti.
Laky na autech jsou zelená (britská závodní barva), červená (Itálie), modrá (Francie) a bílá, která reprezentuje Německo. To jezdilo ve stříbrných vozech.
Auta připomínají tyto slavné meziválečné jezdce: Sir Malcolm Campbell, Achille Varzi, Jean-Pierre Wimille a Hermann zu Leiningen.
My můžeme jen smutnit, že se mezi výběr věru slavných jmen nedostala i Česka Eliška Junková, která ve 20. letech dělala značce Bugatti opravdu dobré jméno. Letos si připomínáme 15 let od její smrti.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.