Bugatti letos slaví 100 let své existence a to je dobrý důvod k tomu, abychom viděli speciální a upravené edice superstrojů od této francouzské automobilky. Veyron nám dá připomenout slavnou závodní historii.
Na slavné italské výstavě Concorso d'Eleganza Villa d'Este je k vidění čtveřice Veyronů vyvedená v různých barvách. Každý připomíná jeden vůz a jeho jezdce, kteří spolu zásadním způsobem podepsali závodní historii Bugatti.
Laky na autech jsou zelená (britská závodní barva), červená (Itálie), modrá (Francie) a bílá, která reprezentuje Německo. To jezdilo ve stříbrných vozech.
Auta připomínají tyto slavné meziválečné jezdce: Sir Malcolm Campbell, Achille Varzi, Jean-Pierre Wimille a Hermann zu Leiningen.
My můžeme jen smutnit, že se mezi výběr věru slavných jmen nedostala i Česka Eliška Junková, která ve 20. letech dělala značce Bugatti opravdu dobré jméno. Letos si připomínáme 15 let od její smrti.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?