Vedení mladoboleslavské automobilky Škoda Auto naznačilo, že by mohlo začít kvůli masivní poptávce vyrábět modely Fabia dočasně i v továrně ve Vrchlabí. Informoval o tom ve čtvrtek týdeník Škodovácký odborář.
Škoda Auto prožívá po několika měsících problémů a odstávek výroby zlaté období. Může za to zavedení šrotovného zejména v Německu a na Slovensku. Firma má tak dostatek objednávek až do konce roku. Například do Německa se za pár týdnů prodalo tolik aut, co jindy za celý rok a zájem je hlavně o fabie.
„Proto teď vyrábíme více, než dokážeme zvládat. Musíme si ale rozmyslet, jak s těmi zakázkami naložíme, protože později hrozí pokles zakázek. Teď přemýšlíme, jak s aktuální horou zakázek zajistit zaměstnanost pro všechny tři závody a přitom dávat pozor, jak neztratit zákazníky kvůli dlouhým dodacím lhůtám,“ řekl Klaus Dierkes, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za personalistiku.
O tom, zda se budou fabie vyrábět i ve Vrchlabí, vedení firmy ale zatím nerozhodlo. Ve hře zůstává podle týdeníku také zavedení několika pracovních sobot.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?