Na autosalonu v Šanghaji představil skomírající koncern General Motors pod značkou Buick studii luxusního manažerského vozu s karoserií MPV, který by se v tamních podmínkách mohl docela dobře začít vyrábět.
Experimenty se skloubením luxusní třídy a karoserie MPV nejsou ničím novým. Luxusní verze dodávek jako Volkswagen Multivan nebo Mercedes Benz Viano nejsou ničím novým. V poslední době začaly i automobilky experimentovat s podobnými hybridy, vzpomeňme na Opel Signum, Fiat Croma nebo z opravdu manažerské třídy Mercedes Benz třídy R. Ani jeden ze tří posledně jmenovaných vozů není příliš úspěšný, v případě Singumu bych si dovolil hovořit přímo o neúspěchu.
To ale koncernu GM nebrání v tom, aby zkusil své štěstí na jiném kontinentu, v Asii. Právě tam je totiž určen Buick Business MPV.
Vůz s obří a agresivní přední maskou a jinak velmi pozvolnými a ladnými liniemi nabídne prostor pro šest osob ve třech řadách, přičemž zadní čtveřice může sedět naproti sobě. Dostanou tak také obří prostor.
Dveře se otevírají naproti sobě, přední jsou tradiční, zadní se odsouvají po kolejnici vzad. Po otevření je patrný velký vstup bez sloupků.
Hudba sci-fi zatím zní nad interiérem, nicméně základní tvary z něj můžeme vyčíst i v této podobě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?