Na autosalonu v Šanghaji představil skomírající koncern General Motors pod značkou Buick studii luxusního manažerského vozu s karoserií MPV, který by se v tamních podmínkách mohl docela dobře začít vyrábět.
Experimenty se skloubením luxusní třídy a karoserie MPV nejsou ničím novým. Luxusní verze dodávek jako Volkswagen Multivan nebo Mercedes Benz Viano nejsou ničím novým. V poslední době začaly i automobilky experimentovat s podobnými hybridy, vzpomeňme na Opel Signum, Fiat Croma nebo z opravdu manažerské třídy Mercedes Benz třídy R. Ani jeden ze tří posledně jmenovaných vozů není příliš úspěšný, v případě Singumu bych si dovolil hovořit přímo o neúspěchu.
To ale koncernu GM nebrání v tom, aby zkusil své štěstí na jiném kontinentu, v Asii. Právě tam je totiž určen Buick Business MPV.
Vůz s obří a agresivní přední maskou a jinak velmi pozvolnými a ladnými liniemi nabídne prostor pro šest osob ve třech řadách, přičemž zadní čtveřice může sedět naproti sobě. Dostanou tak také obří prostor.
Dveře se otevírají naproti sobě, přední jsou tradiční, zadní se odsouvají po kolejnici vzad. Po otevření je patrný velký vstup bez sloupků.
Hudba sci-fi zatím zní nad interiérem, nicméně základní tvary z něj můžeme vyčíst i v této podobě.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.