Na autosalonu v Šanghaji představil skomírající koncern General Motors pod značkou Buick studii luxusního manažerského vozu s karoserií MPV, který by se v tamních podmínkách mohl docela dobře začít vyrábět.
Experimenty se skloubením luxusní třídy a karoserie MPV nejsou ničím novým. Luxusní verze dodávek jako Volkswagen Multivan nebo Mercedes Benz Viano nejsou ničím novým. V poslední době začaly i automobilky experimentovat s podobnými hybridy, vzpomeňme na Opel Signum, Fiat Croma nebo z opravdu manažerské třídy Mercedes Benz třídy R. Ani jeden ze tří posledně jmenovaných vozů není příliš úspěšný, v případě Singumu bych si dovolil hovořit přímo o neúspěchu.
To ale koncernu GM nebrání v tom, aby zkusil své štěstí na jiném kontinentu, v Asii. Právě tam je totiž určen Buick Business MPV.
Vůz s obří a agresivní přední maskou a jinak velmi pozvolnými a ladnými liniemi nabídne prostor pro šest osob ve třech řadách, přičemž zadní čtveřice může sedět naproti sobě. Dostanou tak také obří prostor.
Dveře se otevírají naproti sobě, přední jsou tradiční, zadní se odsouvají po kolejnici vzad. Po otevření je patrný velký vstup bez sloupků.
Hudba sci-fi zatím zní nad interiérem, nicméně základní tvary z něj můžeme vyčíst i v této podobě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.