Německá automobilka Volkswagen definitivně rozhodla, že nové rodinné automobily New Small Family, bude vyrábět ve své bratislavské továrně. Společnost o tom informovala ve středu.
O tom, že se bude nový rodinný vůz vyrábět právě v Bratislavě, již na začátku dubna informoval předák slovenských odborářů Volkswagenu Zoroslav Smolinský. Firma ale tuto skutečnost tehdy nepotvrdila.
Podle středečního vyjádření by výroba modelové řady New Small Family měla vytvořit nová pracovní místa. Počet zaměstnanců bratislavského závodu Volkswagen se tak zvýší přibližně o 1 500 lidí.
"Těší mě důvěra, která byla vložena do bratislavského závodu. S našimi kvalifikovanými a motivovanými pracovníky jsme na výrobu tak pokrokových vozidel, jako jsou New Small Family, skvěle vybaveni," řekl Andreas Tostmann, předseda představenstva Volkswagen Sk.
První vozidla nové modelové řady by měla výrobní linky opustit začátkem roku 2011. Auta budou vyráběna ve tří- a pětidveřových provedení pod značkami Volkswagen, Seat a Škoda.
Volkswagen do nové výroby investoval 308 milionů eur. Výrobní kapacita závodu se se zahájením produkce řady New Small Family zvýší na 400 000 vozidel ročně.
První studie úsporného městského vozidla měla premiéru v rámci 62. Mezinárodní automobilové výstavby ve Frankfurtu v roce 2007. Původní plán hovořil o tom, že by se nové vozy měly vyrábět v ČR ve vrchlabském závodě automobilky Škoda Auto. Vedení největší evropské automobilky Volkswagen, která je vlastníkem Škody Auto, tento plán ale na konci loňského roku smetlo ze stolu. Důvodem byla podle mluvčího koncernu Christopha Adomata především měnová rizika spojená s českou korunou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?