Nejlevnější vůz světa, Tata Nano, se prodává opravdu výborné, lépe než kdo čekal. Za první dva týdny prodejů jíž automobilka eviduje přes půl milionu závazných objednávek. A další budou pochopitelně přibývat.
Nebývalý prodejní úspěch má jistě na svědomí především nízká cena, která dokáže oslovit úplně nový segment trhu, který by si jinak aut m¨nemohl dovolit.
Nano se prodává ve třech výbavách, základní stojí v přepočtu 51 tisíc korun a nemá zhola nic. Luxusnější CX nabídne klimatizaci a to za cenu 62 tisíc korun. Nejluxusnější LX má i elektricky stahovatelná okna a centrální zamykání. Stojí v přepočtu 71 tisíc korun.
Za každý formulář lidé platí 300 rupií, tedy asi 125 korun. Automobilka si tak již vydáváním těchto formulářů přišla na docela pěkné peníze, asi 150 milionů rupií (62,5 milionů korun)
objednávky v první vlně bude možné zadávat až do 25. dubna, očekává se, že jejich počet ještě zásadně naroste.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?