Opel Insignia ecoFLEX prináša dynamické zážitky z jazdy súčasne s nízkou úrovňou emi-sií za prístupnú cenu. Emitujúc len 136 gramov CO2, čo zodpovedá spotrebe 5,2 l/100 km, poháňa Insigniu ecoFLEX výkonný turbodiesel 2,0 CDTi, výkonom 118 kW/160 k akrútia-cim momentom 380 Nm.
„Insignia ecoFLEX zdôrazňuje konštruktérske skúsenosti značky Opel, je dôkazom, že je možné skombinovať ekonomickú jazdu a výkon vo vynikajúco vyzerajúcom vozidle za pri-jateľnú cenu,“ hovorí Hans Demant, výkonný riaditeľ Adam Opel GmbH.
Tak, ako všetky modely Insignie, aj nový ecoFLEX spĺňa normu Euro 5. K dispozícii bude najprv s karosériami typu sedan a hatchback. Ku klientom sa dostane začiatkom leta 2009. Vďaka dosahovanej hodnote emisií CO2 získajú klienti v mnohých krajinách daňové zvý-hodnenia.
Designéri ešte viac vylepšili aerodynamiku verzie ecoFLEX pridaním panelov pod nádrž a znížením svetlej výšky o 10 mm na hodnotu CD 0,26; čím sa stala jedným z najaerodynamickejších sedanov na svete. Medzi ďalšie vylepšenia patrí pridanie flexibil-ného dolného okraja predného spojlera a zmenšenie horných otvorov chladenia. Navyše, konštruktéri optimalizovali stály prevod šesťstupňovej manuálnej prevodovky a pridali špe-ciálne navrhnuté pneumatiky Michelin Primacy HP.
Inovatívny spaľovací proces Clean Tech, ktorý využíva dieselový motor, zabezpečuje naj-nižšie možné emisie a vylepšuje interiérovú akustiku prostredníctvom elektronického sys-tému pracujúceho na princípe uzatvorenej sľučky, ktorý prispôsobuje vstrekovanie paliva priebehu spaľovania v reálnom čase. To umožňuje dynamickú jazdu pri extrémne nízkej spotrebe paliva. Najlepšie využitie paliva sa dosiahne, ak vodič rešpektuje odporúčania kedy radiť, ktoré dostáva prostredníctvom grafickej šípky na prístrojovom paneli. V praxi tak vodič dosiahne šiesty prevodový stupeň pri nízkych otáčkach a má pritom stále rezervu na akceleráciu – ideálny stav na dlhých cestách.
Insignia ecoFLEX zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 9,5 sekundy a dosahuje najvyššiu rých-losť až 221 km/h. K dispozícii je vysoká ťažná sila už od nízkych otáčok, najvyšší krútiaci moment 350 Nm je k dispozícii už od 1750 ot./min. a môže príležitostne na 15 sekúnd na-rásť až na 380 Nm vďaka funkcii „overboost“.
Zdroj: Tlačová správa Opel
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.