Automobily Škoda mají v Německu velmi dobrý zvuk už mnoho let, Fabia se dokonce stala druhým nejprodávanějším automobilem po VW Golf. Není proto divu, že vozy Škoda lákají pozornost široké veřejnosti.
Nejde však jen o sériové automobily, ale zájem vzbuzuje v poslední době Škoda Octavia II RS od firmy Milotec Auto-Extras z Wiesbadenu. Specializovaný výrobce nejrůznějších doplňků hlavně na vozy Škoda si pro veletrh AMI Leipzig připravil světovou premiéru v podobě designu 3D-karbon, který potažením několika vrstev čirého laku vytváří „hloubkový efekt“.
Na Octavii II RS jsou v designu 3D-karbon například kryty zpětných zrcátek nebo klik dveří, kryty pod kliky, kryty sloupků B a C, ochranná prahová lišta zadního nárazníku, vstupy přívodu vzduchu nebo kryty předních světlometů (tzv. mračítka), rámečky mlhových světel a otvorů přívodu vzduchu. V designu 3D-karbon je také rámeček mřížky nárazníku.
Design 3D-karbon najdeme v interiéru, jako paket vnitřního dekoru ve výplních dveří, přístrojové desce nebo středové konzoli. Většina doplňků v designu 3D-karbon je vhodná pro modely Octavia II a Octavia II RS, ale těšit se mohou i majitelé dalších modelů jako Fabia nebo Roomster.
Denní světla Nolden
K novinkám patří také třeba sportovní maska s ocelovou mřížkou ve stylu vozů Bentley nebo světla značky Nolden pro denní svícení, která lze zapojit buď pouze jako denní a nebo jako denní s vedlejší funkcí pozičních.
Světla nejsou určena pouze pro vozy Škoda, ale také na všechny osobní a nákladní automobily, popřípadě také na autobusy s možností zapojení přímo do soustavy 12 V, tak 24 V. Na světlech je vyznačena homologační značka E9 1742 s písmeny A (poziční světla) a RL (světla pro denní svícení). Sada obsahuje mimo jiné dvě řídící jednotky, které zajišťují automatické rozsvícení denních světel při zapnutí zapalování a vypnutí / popřípadě přepnutí na parkovací světla (snížení výkonu svítících LED diod v případě zapojení i jako poziční) při zapnutí potkávacích nebo dálkových světel.
Německá denní světla zn. Nolden se vyznačují vysokou kvalitou a především jedinečnou kosoúhlou konstrukcí, která geometricky ladí s půdorysnou konturou většiny moderních automobilů se zaoblenou přídí. Všechny doplňky firmy Milotec Auto-Extras jsou pro provoz na pozemních komunikacích schváleny příslušnými atesty. Milotec Auto-Extras
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.