Automobily Škoda mají v Německu velmi dobrý zvuk už mnoho let, Fabia se dokonce stala druhým nejprodávanějším automobilem po VW Golf. Není proto divu, že vozy Škoda lákají pozornost široké veřejnosti.
Nejde však jen o sériové automobily, ale zájem vzbuzuje v poslední době Škoda Octavia II RS od firmy Milotec Auto-Extras z Wiesbadenu. Specializovaný výrobce nejrůznějších doplňků hlavně na vozy Škoda si pro veletrh AMI Leipzig připravil světovou premiéru v podobě designu 3D-karbon, který potažením několika vrstev čirého laku vytváří „hloubkový efekt“.
Na Octavii II RS jsou v designu 3D-karbon například kryty zpětných zrcátek nebo klik dveří, kryty pod kliky, kryty sloupků B a C, ochranná prahová lišta zadního nárazníku, vstupy přívodu vzduchu nebo kryty předních světlometů (tzv. mračítka), rámečky mlhových světel a otvorů přívodu vzduchu. V designu 3D-karbon je také rámeček mřížky nárazníku.
Design 3D-karbon najdeme v interiéru, jako paket vnitřního dekoru ve výplních dveří, přístrojové desce nebo středové konzoli. Většina doplňků v designu 3D-karbon je vhodná pro modely Octavia II a Octavia II RS, ale těšit se mohou i majitelé dalších modelů jako Fabia nebo Roomster.
Denní světla Nolden
K novinkám patří také třeba sportovní maska s ocelovou mřížkou ve stylu vozů Bentley nebo světla značky Nolden pro denní svícení, která lze zapojit buď pouze jako denní a nebo jako denní s vedlejší funkcí pozičních.
Světla nejsou určena pouze pro vozy Škoda, ale také na všechny osobní a nákladní automobily, popřípadě také na autobusy s možností zapojení přímo do soustavy 12 V, tak 24 V. Na světlech je vyznačena homologační značka E9 1742 s písmeny A (poziční světla) a RL (světla pro denní svícení). Sada obsahuje mimo jiné dvě řídící jednotky, které zajišťují automatické rozsvícení denních světel při zapnutí zapalování a vypnutí / popřípadě přepnutí na parkovací světla (snížení výkonu svítících LED diod v případě zapojení i jako poziční) při zapnutí potkávacích nebo dálkových světel.
Německá denní světla zn. Nolden se vyznačují vysokou kvalitou a především jedinečnou kosoúhlou konstrukcí, která geometricky ladí s půdorysnou konturou většiny moderních automobilů se zaoblenou přídí. Všechny doplňky firmy Milotec Auto-Extras jsou pro provoz na pozemních komunikacích schváleny příslušnými atesty. Milotec Auto-Extras
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.