VIDEO: Ačkoliv mnozí již historii slavné karosárny Bertone považovali za uzavřenou, ona se nevzdává. Na autosalon v Šanghaji automobilka dovezla koncept sportovního vozu založený na Chevroletu Corvette ZR1.
Pod kapotou je velký osmiválec, jehož výkon je oproti standardní Corvettě ZR1 vyšponován až na 650 koní. Kromě objemu 6,2 litru za to může i přeplňování kompresorem.
K jízdním výkonům pomůže i hmotnost. Díky rozsáhlému použití lehkého karbonu je sražena o metrák oproti ZR1, což zaručí zrychlení na stovku za 3,2 sekundy (3,4 u Corvetty) a maximální rychlost 351 km/h, o 30 více než původně. Zde má zásluhu i vylepšená aerodynamika. Koeficient odporu vzduchu klesl těsně pod hodnotu 0,30.
No ale hlavně ten design...
Mantide bychom měli vidět i na dalších autosalonech, nejen v Šanghaji.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?