VIDEO: Ačkoliv mnozí již historii slavné karosárny Bertone považovali za uzavřenou, ona se nevzdává. Na autosalon v Šanghaji automobilka dovezla koncept sportovního vozu založený na Chevroletu Corvette ZR1.
Pod kapotou je velký osmiválec, jehož výkon je oproti standardní Corvettě ZR1 vyšponován až na 650 koní. Kromě objemu 6,2 litru za to může i přeplňování kompresorem.
K jízdním výkonům pomůže i hmotnost. Díky rozsáhlému použití lehkého karbonu je sražena o metrák oproti ZR1, což zaručí zrychlení na stovku za 3,2 sekundy (3,4 u Corvetty) a maximální rychlost 351 km/h, o 30 více než původně. Zde má zásluhu i vylepšená aerodynamika. Koeficient odporu vzduchu klesl těsně pod hodnotu 0,30.
No ale hlavně ten design...
Mantide bychom měli vidět i na dalších autosalonech, nejen v Šanghaji.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?