VIDEO: Ačkoliv mnozí již historii slavné karosárny Bertone považovali za uzavřenou, ona se nevzdává. Na autosalon v Šanghaji automobilka dovezla koncept sportovního vozu založený na Chevroletu Corvette ZR1.
Pod kapotou je velký osmiválec, jehož výkon je oproti standardní Corvettě ZR1 vyšponován až na 650 koní. Kromě objemu 6,2 litru za to může i přeplňování kompresorem.
K jízdním výkonům pomůže i hmotnost. Díky rozsáhlému použití lehkého karbonu je sražena o metrák oproti ZR1, což zaručí zrychlení na stovku za 3,2 sekundy (3,4 u Corvetty) a maximální rychlost 351 km/h, o 30 více než původně. Zde má zásluhu i vylepšená aerodynamika. Koeficient odporu vzduchu klesl těsně pod hodnotu 0,30.
No ale hlavně ten design...
Mantide bychom měli vidět i na dalších autosalonech, nejen v Šanghaji.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.