Nissan před časem vzbudil velký ohlas zveřejněním svého výkonu na Nüburgringu, když se jím se svým modelem GT-R prořítil za 7 minut a 29 sekund. Pro modelový rok dostatl tento sporťák pár vylepšení a lepší je i čas.
Proti první jízdě se ohradilo Porsche, protože je to právě jejich 911 GT2, které bylo poraženo o tři sekundy již při první jízdě.
Nissan GT-R Series II byl trochu vylepšen, dostal o pět koní výkonnější motor, úpravy softwaru dvouspojkové převodovky a vyladění odpružení, to vše přineslo své ovoce. V prodeji je od počátku tohoto roku.
Jako kola byla zvolena slitinová z modelu V-spec, tedy příplatková výbava.
Toshio Suzuki, bývalý testovací jezdec F1, chtěl zlepšit čas alespoň na 7 minut a 25 sekund, to se mu nepodařilo, zůstal ale na i tak výborné hodnotě 7 minut, 27,56 sekundy. Chevrolet Corvette ZR1 byl jen o sekundu rychlejší.
Další pokusy mají následovat dnes.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.