Nissan před časem vzbudil velký ohlas zveřejněním svého výkonu na Nüburgringu, když se jím se svým modelem GT-R prořítil za 7 minut a 29 sekund. Pro modelový rok dostatl tento sporťák pár vylepšení a lepší je i čas.
Proti první jízdě se ohradilo Porsche, protože je to právě jejich 911 GT2, které bylo poraženo o tři sekundy již při první jízdě.
Nissan GT-R Series II byl trochu vylepšen, dostal o pět koní výkonnější motor, úpravy softwaru dvouspojkové převodovky a vyladění odpružení, to vše přineslo své ovoce. V prodeji je od počátku tohoto roku.
Jako kola byla zvolena slitinová z modelu V-spec, tedy příplatková výbava.
Toshio Suzuki, bývalý testovací jezdec F1, chtěl zlepšit čas alespoň na 7 minut a 25 sekund, to se mu nepodařilo, zůstal ale na i tak výborné hodnotě 7 minut, 27,56 sekundy. Chevrolet Corvette ZR1 byl jen o sekundu rychlejší.
Další pokusy mají následovat dnes.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.