Japonská luxusná automobilka Acura predstavila svetu koncept ZDX, ktorý by nebol ničím nezvyčajným, keby sa nejednalo o mix karosérií typu SUV a kupé. Zdá sa, že v tejto kategórii vozidiel pribudne X6-ke od BMW nový, a veľmi vydarený konkurent.
Japonská luxusná odnož automobilky Honda predstavila na svetovom autosalóne v New Yorku model Acura ZDX Concept, ktorý sa postará o vstup automobilky do triedy SUV-kupé, ktorá bola doposiaľ výsadou nemeckého BMW X6, prípadne kórejského Ssangyongu Actyon.
Acura ZDX Concept vyzerá oproti dvojici konkurentov akosi štíhlejšie. Nielen vyzerá, ale aj je – šírka konceptu je pozoruhodných 1 994 milimetrov, vzhľadom k výške 1 570 mm a dĺžke 4 887 mm. Rázvor má hodnotu 2 748 mm, čo je dobrým predpokladom na solídnu priestrannosť interiéru.
Exteriér Acury ZDX zaujme uhladenými líniami, ktoré sa v zadnej časti, podobne ako pri BMW X6, jemne zvažujú smerom nadol. Zaujímavým prvkom sú dvere batožinového priestoru s dvojitým presklením a integrovaným spoilerom s tretím brzdovým svetlom. Predná časť konceptu nadväzuje na známe dizajnové prvky značky, a zapadá tak do rodiny Acura. Z profilu zaujmú kľučky zadných dverí ukryté v C-stĺpiku, a výrazný bočný prelis karosérie.
Interiér konceptu ZDX vzbudzuje dojmy prémiovej značky, akou japonská Acura bez pochýb je. Nebudú v ňom chýbať najmodernejšie technológie, z ktorých menujeme systém monitorovania mŕtveho uhla v spätných zrkadlách.
O pohon sa bude starať výhradne benzínový agregát s objemom 3,7 litra, v kombinácii so šesťstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies SH-AWD.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.