Spoločnosť Mitsubishi Motors Sales of Canada včera podpísala Memorandum o Porozumení s vládou Britskej Kolumbie, s mestom Vancouver, s dodávateľom elektrickej energie spoločnosťou BC Hydro a spoločnosťou Mitsubishi Canada Limited.
Podpísané Memorandum o Porozumení sa týka testovania uskutočniteľnosti projektu zavedenia elektrického vozidla s nulovými emisiami CO2 – i MiEV v Kanade. V zmysle podmienok uzavretej dohody bude jedno i MiEV zaradené do flotily vozidiel spoločnosti BC Hydro, pričom druhý elektromobil bude pridelený mestu Vancouver za účelom podrobnejšieho testovania a jeho následného vyhodnotenia. Dohoda zároveň umožňuje ďalšie dodanie vozidiel i MiEV podľa ich dostupnosti.
„Elektromobily sú súčasťou riešenia projektu trvalo udržateľnej prepravy pre Britskú Kolumbiu a preto som veľmi rád, že testovanie vozidla i MiEV v Kanade zahájime vo Vancouveri,“ uviedol Barry Penner, Minister pre životné prostredie, pričom dodal: „Zameranie sa na nové inovatívne technológie nám umožní dosiahnuť náš cieľ, ktorým je zníženie emisií skleníkových plynov o 33% v horizonte roka 2020.“
Starosta mesta Vancouver Gregor Robertson ďalej doplnil: „Som nadšený z toho, že práve Vancouver zaháji testovanie i MiEV. Radi by sme totiž z nášho mesta urobili „najzelenšie“ mesto na svete a podpora takéhoto včasného zavedenia elektrických vozidiel je jednou z ciest, ktorá nám umožní, aby sa Vancouver stal jedným z lídrov v oblasti zelených technológií. Elektromobily sú spolu s alternatívnymi formami prepravy ako je bicykel či chôdza významným nástrojom znižovania emisií skleníkových plynov.“
Elektromobil i MiEV, ktorý bol predstavený v októbri 2006, predstavuje vrchol zelených technológií spoločnosti Mitsubishi Motors. V súčasnosti prebieha jeho testovanie a promo aktivity v Japonsku, na Novom Zélande, Austrálii, Spojených štátoch a v Európe. Vozidlo i MiEV bude uvedené na japonský trh v lete tohto roku.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.